ابعاد آجر سفال دیواری

قیمت آجر سفال رشت

ابعاد آجر سفال دیواری مختلف است و ابعاد آجرسفال ها را در این صفحه تمام ابعاد آجر سفال دیواری را برای شما گرد آورده ایم

ابعاد آجر سفال دیواری ۷ سانتی

سفال تیغه دیواری ۷ :

سفال تیغه ۷ به عنوان نوعی جداکننده دیوارهای داخلی و خارجی مانند دیوارهای نازک یا دیواره های اطراف آسانسور و اطراف راه پله ها  ساختمان محسوب می شود که معمولا برای جداکردن دیواره های نازک یا دیواره های اطراف آسانسور استفاده می شود.

صرفه اقتصادی تیغه دیواری ۷ :

استفاده از این سفال تیغه بسیار مقرون بصرفه بوده و معمولا در جاهایی که قطر زیادی برای دیوار مورد نظر نباشد از سفال تیغه ۷ استفاده می شود.

ابعاد آجر سفال دیواری ۱۰سانتی

آجر سفال دیواری ۱۰ معمولا برای جداکردن دیوار های داخلی ساختمان یا بین اتاقها استفاده می شود.

مشخصات سفال تیغه ۱۰ :

وزن این سفال حدودا ۲٫۱ کیلوگرم است که علاوه بر قیمت مقرون به صرفه ، عایق مناسبی می باشد و امکان جذب رطوبت را دارد. تیغه ۱۰ معمولا به صورت ۵ یا ۶ حفره تولید می شوند که از نظر کیفیت و نوع کاربرد تفاوتی در عمل با همدیگر ندارند. این سفال به دو روش آفتابی و خشک کن تولید می شود.

کاربرد سفال تیغه۱۰ :

در گذشته از آجر های توکار به عنوان دیوار باربر استفاده می کردند ولی امروزه تیغه و سفال این نقش را به خوبی ایفا می کنند.

سفال تیغه ۱۰ معمولا برای جداکردن دیوار های داخلی ساختمان یا بین اتاقها استفاده می شود.

ابعاد آجر سفال دیواری
ابعاد آجر سفال دیواری

ابعاد آجر سفال دیواری ۱۵ سانتی

آجر سفال دیواری ۱۵ با وزن تقریبی ۳ کیلوگرم جهت جداکردن دیواره های داخلی و پیرامون ساختمان ها با ضخامت بیشتر استفاده می شود. با توجه به سنگین بودن آجر های توکار قدیمی و افزایش تعداد طبقات استفاده از این تیغه سفال گسترش یافته است. در ساختمانها بیشترین نفوذ صدا و تبادل حرارت از دیوار های پیرامونی ساختمان می باشد .

کاربرد سفال تیغه ۱۵ :

از این روی جهت دیوارهای پیرامونی ساختمانها و یا اتاقهایی که از درجه حفاظتی بالاتری برخوردار هستند ، استفاده از تیغه ۱۵ توصیه می گردد. از مزایای دیگر آجر سفال دیواری ۱۵ علاوه بر قیمت مناسب می توان به عایق بودن آن در مقابل تبادل حرارت و صدا، اشاره کنیم.

ابعاد آجر سفال دیواری
ابعاد آجر سفال دیواری

ابعاد آجر سفال دیواری ابعاد ۱۵ فوم دار

امروزه با گسترش شهر نشینی و نزدیکی منزل به همدیگر و همچنین گران شدن منابع انرژی ، نقش عایق در ساختمانها از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است . از این روی در مقررات ساختمانها دولتها تمهیدات لازم را جهت جلوگیری از اتلاف انرژی بکار گرفتند .

کاربرد سفال تیغه ۱۵ فوم دار :

آجر سفال دیواری ۱۵ فوم دار یا یونولیت دار از گروه انواع سفال و تیغه می باشد که به منظور عایق بندی دیوارهای پیرامونی ساختمانها و نیز جداکننده مورد استفاده قرار می گیرد. در مقاله مقایسه تاثیر فوم در سفال عایق دار با بدون عایق توضیحات کاملی درباره نحوه اثرگذاری سفال تیغه ۱۵ فوم دار در ساختمانها داده شده است .