خرید انواع بلوک سبک دیواری با بهترین کیفیت

قیمت انواع بلوک سیمانی

انواع بلوک سبک دیواری

امروزه شاهد تنوع زیادی در بلوک سبک دیواری هستیم. بلوک‌های گازی و صنعتی به نام‌های مختلف در بازار تولید می‌شود. در پست امروز به برخی از بلوک‌های سبک اشاره می‌شود. 

بلوک هبلکس

بلوک هبلکس از نوع بتن متخلخل است. برای دیوارهای داخلی از ضخامت ۱۰ سانتی‌متر و دیوارهای اطراف از ضخامت ۱۵ سانتی‌متر استفاده می‌شود. در بازار بلوک سبک دیواری هبلکس به دو نوع اتوکلاوی و غیر اتوکلاوی موجود است. البته بلوک غیر اتوکلاوی ارزان‌تر است. بنابراین کیفیت آن به مراتب پایین‌تر از نوع بلوک اتوکلاو شده است. مقاومت فشاری بالا و وزن کم از مزایای بلوک هبلکس است.

بلوک سبک دیواری

بلوک لیکا 

بلوک لیکا یکی دیگر از انواع بلوک سبک دیواری است. در این نوع بلوک به جای سنگدانه‌های طبیعی از دانه‌های لیکا استفاده شده است. دانه لیکا یا پوکه صنعتی از رس منبسط شده ساخته شده است.

بلوک لیکا در دو شکل توپر و توخالی برای کاربرد در دیوار و سقف تولید می گردد. ضخامت جداره بلوکهای توخالی برای بهره‌گیری بیشتر از ویژگی‌های عایق کاری آنها بیش از بلوک‌های سیمانی معمولی است.

این افزایش به خاطر وزن بسیار کم بتن مصرفی اثر چندانی بر وزن نهایی بلوک ندارد. بلوک‌های لیکا در انواع مختلف دیوارهای پیرامونی و تیغه‌ای تولید شده.

بلوک سبک دیواری

بلوک سبک معدنی 

بلوک سبک معدنی از انواع بلوک سبک دیواری است. ارتباط زیادی بین محتوی سیمان بتن پومیس سبک و مقاومت فشاری آن برقرار است. نظر به اینکه سیمان دارای وزن مخصوص بیشتری نسبت به سنگدانه پومیس و آب می‌باشد، برای سنگدانه خاص با افزایش چگالی مقاومت هم افزایش می‌یابد.

بلوک سبک معدنی علاوه بر کاهش وزن ساختمان، عایق صوتی و گرمایی مناسب نیز می باشد. در بسیاری از کشورهای دنیا برچسب نیازهای مختلف و مطابق با استانداردها و قوانین ملی در مورد ساختمان سازی بلوک‌هایی با ابعاد و انواع مختلف ساخته شده‌اند.

بلوک سبک دیواری

فواید بلوک سبک دیواری

  1. حذف لایه آستر نازک کاری (گچ و خاک) و بسنده نمودن به پوشش چند میلی متری گچ پرداختی
  2. عایق بودن بلوک سبک (رطوبت ، صوت و حرارت) که باعث حذف هزینه های عایق بندی می گردد
  3. کاهش قابل توجه وزن دیوار با بلوک سبک گازی و متعاقباً کاهش وزن مرده ساختمان
  4. آسیب ندیدن بلوک سبک هبلکس در برابر نیروهای ناشی از تغییر شکلها و نشست در ساختمان
  5. یکپارچگی و انسجام بلوک سبک در برابر زمین لرزه و انفجار
  6. اتصال مناسب و راحت بلوک سبک هبلکس به دلیل طراحی ویژه
  7. وجود ماهیچه در زوایای داخلی و خارجی جهت افزایش مقاومت بلوک سبک
  8. سرعت بالا در اجرا و سهولت در حمل بلوک سبک و متعاقباً تسریع در تحویل پروژه
  9. قابلیت چکش پذیری بالا، گیرش میخ، پیچ و پلاک در بلوک سبک گازی
  10. سهولت اجرای تأسیسات برقی و مکانیکی و قابلیت برش با فرز و اره بلوک سبک گازی