قیمت بلوک گازی درجه یک

بلوک گازی

– بلوک گازی چیست؟

به جرات میتوان گفت که بهترین و سرسخت ترین رقیب بلوک بتنی، بلوک هوادار شده یا همان بلوک گازی در ساخت و ساز است. در سال‌های گذشته شاهد این مسئله بوده‌ایم که استفاده از بلوک گازی نه تنها در ساختمان‌های خاص و بزرگ رایج شده، بلکه برای ساخت خانه‌های و آپارتمان‌های شخصی نیز از این بلوک استفاده میشود. 

نحوه ساخت بلوک گازی از صفر تا صد

در ادامه به فرآیند ساخت و تولید بلوک گازی اشاره‌ای کوتاه خواهیم داشت:

  1. ابتدا مواد لازم برای ساخت بلوک به نسبت مناسب تهیه میشود. این مواد عبارت است از شن، آهک و سیمان است. این مواد در حالت خشک، با استفاده از دستگاهی ویژه، به مدت ۴ الی ۵ دقیقه با یکدیگر مخلوط میشوند. سپس پودر آلومینیوم بر پایه آب به ترکیب بوجود آمده افزوده میشود.
  2. در هنگام مخلوط کردن، این ترکیب با پودر آلومینیوم واکنش نشان داده و در نتیجه گاز هیدروژن تشکیل میشود. گاز هیدروژن به صورت حباب در تمام این ترکیب بوجود آمده بطور مساوی و برابر پخش میشود.
  3. سپس ترکیب نهایی در قالب هایی ریخته میشود و تا دمای ۴۰ درجه سانتی گراد به آن حرارت داده میشود تا حالت و فرم بلوک را بدست آورد. دقت داشته باشید که حجمی که در قالب ریخته میشود تنها ۴۰ درصد آن را پوشش میدهد و در فرآیند حرارت دیدن، حجم آن نیز افزایش پیدا میکند.
  4. قالب‌هایی که درونشان با ترکیب بلوک گازی پر شده است را به محفظه یا اتاقی منتقل میکنند تا تخلخل بیشتر مواد در آن انجام شود. در طول این فرآیند تخلخل حجم توده یا همان ترکیبی که درون قالب ریخته شده بود افزایش پیدا کرده و در نتیجه استحکام خارق العاده‌ای بدست می‌آورد. لازم به ذکر است که برای رسیدن و فعال کردن واکنش‌های لازم و همچنین توزیع مناسب تر مواد در قالب بلوک، در طول این فرآیند از فاکتور لرزش نیز استفاده میشود.
  5. هنگامیکه بلوک گازی در این فرآیند فرم قالب را به خود گرفت و آماده شد، میبایست با کمک رشته های سیمی حجم اضافه و بی نظمی ‌های آن را گرفت.
بلوک گازی

کاربرد بلوک گازی اتوکلاو شده در ساختمان ها:

شیب بندی پشت بام:

یکی از برترین ابزارها جهت پوشش شیب بندی در ساختمان ها استفاده از بلوک گازی است البته پس از شیب بندی می توان با استفاده از دستگاه های مخصوص عمل عایق بندی و ایزولاسیون را انجام داد.

– بلوک های غیر باربر سبک:

 بتن های سبک را می توان جایگزین بلوک های توپر کرد که علاوه بر سبک سازی بنا به عمل حمل و نقل و نصب سرعت می بخشد و علاوه بر آن از مزیت های بیشتر دارد.

– کف بندی طبقات:

به دلایل سبکی و تهیه آسان بتن های سبک می توان از آنها در کف سازی ساختمان ها، طبقات و بالکن استفاده کرد و پس از اتمام کار می توان بر روی آن عملیات دیگری چون سفید کاری انجام داد.

پانل های جداکننده:

جهت ساخت دیوارهای سردخانه، گرمخانه و سالن های ضد صدا همچون سینما و تالار می توان از بتن های سبک استفاده کرد. علاوه بر آن از آنها در موتور کارخانه ها به دلیل عایق صدا استفاده کرد.

بلوک گازی

نتیجه نهایی در زمینه بلوک گازی:

تاکنون با بتن سبک، ویژگی ها و کاربردهای آنها آشنا شدیم ولیکن در کنار تمام موارد گفته شده جهت استفاده از تکنولوژی آگاهی مردم بسیار اهمیت دارد. اغلب افراد از روش های سنتی در ساخت و سازهای خود استفاده می کنند در حالی که استفاده از بتن های سبک دارای صرفه اقتصادی، ایمنی، قابلیت بکارگیری در موارد بسیار زیاد و غیره است. کاربرد بلوک گازی

بتن سبک گازی به انواع بتن سبک متخلخل گویند که اغلب در ساختمان سازی کاربرد دارد. بتن سبک گازی در دو نوع بلوک AAC و NAAC تولید می شوند که هر دو آنها دارای ویژگی های مشابهی هستند. ویژگی های هر دو نوع بتن سبک گازی عبارت است از:

  • وزن بسیار سبکی دارند.
  • عایق صدا و حرارت هستند.
  • در زمان آتش سوزی از انتشار آتش به دیگر بخش ها جلوگیری می کنند.