قیمت بلوک سبک سیمانی درجه یک

بلوک کیبکس کیمیای بهروزی

* انتخاب یک مصالح مناسب برای دیوارچینی ساختمان نیازمند تحقیق و آشنایی با انواع بلوک سبک سیمانی برای دیوار چینی میباشد. ما در این قسمت از سایت، توضیحی کامل در مورد انواع بلوک های دیوار چینی به شما ارئه خواهیم داد:

بلوک های دیوارچینی انواع متفاوت و متنوعی دارن که به طور کلی به دو دسته سیمانی و یا سفالی تقسیم میشوند

بلوک سبک سیمانی

با پیشرفت علم و تکنولوژی ابتکارهای زیادی جهت سبک ساختن وزن ساختمان مورد استفاده واقع شد، که مزایای سبک سازی وزن ساختمان را می توان مقاومت آن در برابر حوادث طبیعی مانند زلزله و … ، تسریع در ساخت، کاهش هزینه ساخت، افزایش عمر مفید ساختمان، حفظ منابع مصرفی، کم شدن خطر احتمال واژگونی ساختمان و بسیاری موارد دیگر مطرح کرد.

 – یکی از روش های سبک سازی ساختمان، استفاده از بلوک سبک سیمانی در دیوارچینی ساختمان می باشد.

بلوک های سبک، وزن کمتری نسبت به مصالح قدیمی مانند آجر، خشت و… دارند و در دیوار چینی دیوار های غیر باربر ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند.

بلوک سبک سیمانی

بلوک سبک سیمانی خود به دو دسته سبکدانه و بلوک های گازی تقسیم میشوند:

بلوک های سبکدانه 

بلوک های سبکدانه از ترکیب سیمان با پوکه های صنعتی و معدنی تولید می شوند و هرکدام بسته به مواد اولیه مصرف شده در تولید آنها، خصوصیات متفاوتی را دارا می باشند.

بلوک لیپر:

بلوک لیپر جزو بلوک های سبکدانه ای میباشد، در تولید آن از مواد اولیه مانند سیمان ، دانه صنعتی پرلیت، دانه معدنی اسکوریا و پومیس، الیاف پلی پروپیلن (p.p) ، آب و افزودنی های دیگر استفاده شده است.

– پرلیت مصرف شده در تولید بلوک لیپر هشتمین ماده عایق در دنیا میباشد، و الیاف پلی پروپیلن باعث افزایش مقاومت ، کاهش پرتی و جلوگیری از خردشدن در هنگام شیار زدن و قابلیت گیرش میخ ، پیچ ، رول پلاک می شود. و طراحی ماهیچه و خطوط کرو (انحنا دار) در قالب بلوک سبک لیپر باعث افزایش مقاومت جانبی بلوک در مقابل ضربه میشود.

مزایا 

از مزایای دیگر داشتن نر و مادگی در بلوکها میتوان، به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش سرعت اجرای دیوار
  • سهولت در شاقول چیدن دیوار
  • یکپارچگی بیشتر و مقاومت بیشتر در برابر زلزله
  • جلوگیری از ایجاد پل حرارتی عمودی که در بلوک های بدون نر و مادگی، توسط ملات معمولی بین دو بلوک بوجود می آید.
بلوک سبک سیمانی

بلوک لیکا:

بلوک لیکا نیز جزو بلوک های سبکدانه ای میباشد که در ترکیب آن از پوکه صنعتی لیکا استفاده شده است. دانه لیکا همان دانه رس سبک منبسط شده می باشد که باعث سبکی بلوک های لیکا شده است. دانه لیکا در صنعت ساختمان، طرح های عمرانی، کشاورزی، محیط زیست،‌ راهسازی و … مورد استفاده قرار میگیرد.

بلوک های گازی:

بلوک هبلکس

بلوک های Aac , clc و هبلکس جزء بتن گازی می باشند. دلیل سبکی این بلوک‌ها اینست که در هنگام تولید، واکنش‌های شیمیایی در طی ساخت بلوک‌ گازی انجام گرفته و منجر به تولید حباب‌های هوا می‌شود و در پایان، این حباب‌ها باعث سبکی این بلوک ها میشوند. لازم به ذکر است که جذب آب بلوکهای سبکدانه مناسبتر از بلوک های بتن گازی بوده، به این صورت که بلوک های بتن گازی به دلیل دارا بودن ذات تشنگی بلوک قبل از اجرا نیاز به زنجاب شدن کامل (غوطه وری به مدت حداقل 2 ساعت) دارند که در بلوک های سبکدانه ای نیاز به این عمل نیست. در نتیجه در بلوک های سبکدانه (بلوک لیپر) ترک ناشی از خشک شدن آب پلاستر دیده نمی شود.

بلوک سبک سیمانی