قیمت بلوک سبک پوکه ای

بلوک سنگین سیمانی

بلوک سبک پوکه ای ازمخلوط سبک دانه پوکه با سیمان و آب به دست می آید . برای حفظ سبکی این قطعات ، ریزدانه طبیعی از بتن حذف شده و محصول نهایی دارای تخلخل بالاتری نسبت به بتن نیمه سبک می شود . بلوک پوکه ای در دو شکل تو پر و تو خالی برای کاربرد در دیوار و سقف تولید می گردد .  ضخامت جداره بلوک های تو خالی برای بهره گیری بیشتر از وی‍‍ژگیهای عایق کاری آنها بیش از بلوک های سیمانی معمولی است (۲۵ میلیمتر میباشد) ، که این افزایش به خاطر وزن بسیار کم بتن مصرفی اثر چندانی بر وزن نهایی بلوک ندارد

مزایای بلوک سبک پوکه ای

بلوک سبک پوکه ای دارای ویژگی‌ها و مزایایی است که استفاده از آن را برای مهندسان و معماران ساختمانی الزامی می‌کند؛ در ادامه با ویژگی‌های کاربرد بلوک سبک پوکه ای آشنا خواهید شد:

1- وزن سبک و کم

استفاده از بلوک سبک پوکه ای باعث کاهش هزینه و زمان اجرای پروژه‌ها شده و حمل و نقل آن را نیز آسان می‌کند. همچنین سبکی بلوک پوکه ای نقش موثری در کاهش وزن ساختمان دارد. از آنجا که نیروی زلزله وارد بر سازه، با وزن سازه رابطه مستقیمی دارد، با استفاده از بلوک پوکه ای نیزوی موثر زلزله و ابعاد سازه کاهش می‌یابد. همچنین وزن دیوار چیده شده با بلوک پوکه ای در برابر مصالح سنتی دیگر مانند آجر 2.5 برابر کمتر است.

بلوک سبک پوکه ای

2- عایق حرارتی

براساس آزمایشات مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن، بتن سبکدانه پوکه معدنی دارای ضریب هدایت حرارتی 0.17 w/m.k می‌باشد. بلوک سبک پوکه ای ساخته شده از سیمان و پوکه معدنی، لایه عایق حرارتی مناسبی دارد که دیوارهای ساختمان را پوشش می‌دهد.

استفاده از بلوک پوکه ای قروه در عایق‌کاری دایوارهای پیرامونی نیز مورد تأیید سازمان بهینه سازی مصرف سوخت قرار گرفته است و همچنین دیوار چیده شده با بلوک سبک پوکه ای، بدون استفاده از هرگونه عایق دیگری، به عنوان دیوار عایق همگن محسوب می‌شود.

3- عایق صوتی

کاهش ضریب انتقال صوت، به دلیل دارا بودن تخلخل بسیار مناسب عایق صوتی می‌باشد، متوسط افت صوتی در این بلوک سبک پوکه ای 48 دسیبل است که حداقل الزامات مقررات ملی ساختمان را برآورده می‌کند.

بلوک سبک پوکه ای

4- مقاومت بالا

بلوک سبک پوکه ای طبق آخرین استانداردهای موجود تولید می‌شوند و دارای مقاومت مطلوب در برابر بارهای وارده هستند. پایین بودن مدول کشسان این بلوک‌ها، به عنوان اجزا پرکننده در ساختمان‌هایی که در مناطق زلزله خیز، ساخته می‌شوند، موجب افزایش دوره نوسانی ساختمان و در نهایت کاهش نیروی زلزله می‌شود.

5- مقاومت در برابر آتش سوزی

یکی از آزمایشاتی که در زمان تولید بلوک‌ بتنی بر روی بلوک‌ها انجام می‌گیرد، سنجش مقاومت آن در برابر حرارت بالا و آتش می‌باشد. در صورتی که بلوک‌ها بتوانند مدت زمان معینی را در برابر این حرارت بالا تحمل کنند و فرو نریزند، برای تولید انبوه و عرضه به بازار به خط تولید می‌روند. دانه‌های پوکه معدنی در دمای 122 هزار درجه سلسیوس تولید می‌شوند و به همین دلیل شوک حرارتی بالا تا دمای 121 هزار درجه سلسیوس را تحمل می‌کنند.

بلوک سبک پوکه ای

6- کارپذیری بالا

بلوک سبک پوکه ای دارای کارپذیری فیزیکی بالایی است و به همین دلیل عملیات میخ کوبی روی آن، سوراخ کاری، برش، شیارزنی و… به راحتی انجام می‌پذیرد. کارپذیری فیزیکی باعث کاهش بسیار زیاد بلوک شکسته و پرتی این مواد می‌شود.

بلوک سبک پوکه ای همچنین کارپذیری بالایی با انواع ملات دارد و به دلیل بافت زبر رویه بلوک و جذب آب مناسب آن به آسانی انجام می‌گیرد. این مزیت بلوک سبک پوکه ای باعث شده است به راحتی در کنار بلوک‌ها، بتوان از لوله‌های تأسیسات، کابل‌های برق و مخابرات و… استفاده کرد.

بلوک سبک پوکه ای

7- سرعت بالای اجرا

استفاده از مصالح سنتی مانند آجر و به دلیل نیاز زیاد آنها به ملات بیشتر پروژه‌ها اغلب در مدت زمان بسیار زیادی به سرانجام می‌رسیدند، اما با ظهور فناوری‌های جدید ساخت و ساز و مصالح نوین مانند بلوک سبک پوکه ای، سرعت اجرای دیوارچینی، اجرای سقف و کف ساختمان را بالا برده است و باعث سهولت در اجرای پروژه نیز شده است.