بلوک بتنی لیکا درجه یک

انواع بلوک سیمانی سبک

بلوک بتنی لیکا چیست ؟

همانطور که می توان از این معرفی حدس زد بلوک بتنی لیکا محصولیست که نسبت به محصولات هم نوع خود وزن کمتری داشته و بلوک نهایی آن با تخلخل بالاتر ، بدون وجود ریز دانه های طبیعی بتن و با داشتن دانه های سبک رسی منبسط شده تولید می شوند . این محصولات که عملاً از ترکیب سیمان با دانه های رس منبسط و سبک شده (به علاوه آب) درست می شوند ، در دو مدل توپر و توخالی فرآوری شده و در قسمت های مختلف سازه (سقف و دیوارها) مورد استفاده قرار می گیرند .

بلوک بتنی لیکا

مزایای استفاده از بلوک بتنی لیکا

وزن کم – ساختار هندسی منظم بلوک بتنی لیکا

زمانی که با مصالحی با وزن کم و ابعاد فضایی منتظم سروکار دارید (به ویژه اینکه این شکل مکعب مستطیل باشد) ، عملاً در حال ساخت خانه ای لِگویی در ابعاد بزرگ هستید . امکان جابجایی ساده از کارخانه تا فروشگاه ، از فروشگاه یا انبار به کارگاه مورد نظر ، حمل آن تا کنار دست استاد بنّا و دیوار چینی آسان به واسطه همین سبکی و ابعاد متناسب ، علاوه بر صرفه جویی در خرید مصالح و کاهش پرتی های آن ، سرعت انجام کار را نیز افزایش می دهد .

با افزایش سرعت ، هزینه های ثابت به ازای هر روز فعالیت کارگاه نیز کمتر شده و از این گذشته جداره مورد نظر هم با نظم بهتری بالا می رود .

بلوک بتنی لیکا

مقاومت بالا و ایزولگی بلوک بتنی لیکا

در ساختار مصالح جدید ساختمانی ، علاوه بر اینکه به مقاومت بالای آن در برابر ضربه ، فشار ، کشش و دیگر فاکتورهای فیزیکیش توجه می شود ، همواره نیم نگاهی نیز به طراحی و تولید محصولاتیست که می توانند توأمان عایق صدا و حرارت نیز باشند .

از این گذشته با مشاهده آتش سوزی های پرتعدادی که در سالیان اخیر در کشورمان داشتیم ، اینک به خوبی از مزایای مصالحی که دارای مقاومت بیشتری در برابر آتش و حرارت بالای آن دارند آگاهیم .  در نتیجه اینکه استفاده از بلوک لایکا می تواند با هدایت کند حرارتی روند پیشرفت آتش سوزی را به تعویق انداخته و بدین واسطه از به وجود آمدن خسارات سنگین جلوگیری کند .

بلوک بتنی لیکا

تنوع زیاد بلوک بتنی لیکا

همه این توضیحات از این بابت داده شد که عرض کنیم بلوک و آجرهای لیکا بیش از ۲۰ مدل منحصر بفرد و کاربردی از قبیل بلوک تو خالی ته پر (چهار و شش جداره) ، دیواری توخالی (سه ، چهار و هشت جداره) ، دیواری تو خالی ته پر و … دارد که سبب می شود تا هرکدام در جایگاه خاصی مورد استفاده قرار گیرند و علاوه بر کمینه کردن خسارات مالی در اثر اتلاف مصالح ، همه قطعات نیز کاملاً با یکدیگر جفت شده و دیوار ها یا سطوح افقی از مقاومت بالایی برخوردار شوند .

در نهایت اینکه به دلیل حفره های موجود روی هر محصول که می تواند با قطعات بالایی و پایینی خود منطبق شود ، شیار زنی دردسر زیادی نداشته و سیم کشی ساختمان روی آن‌ها نیز با سرعت بیشتری انجام می پذیرد .

بلوک بتنی لیکا

سایر مزایای بلوک بتنی لیکا

چنانچه بخواهیم به صورت موردی دیگر مزایای این محصول را بر شماریم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم :

  • مقاومت در برابر ضربه ، کشش و لغزش که به هنگام زلزله شاهد همه آن ها هستیم .
  • وزن کم که علاوه بر سهولت در حمل و نقل و دیوارچینی ، وزن نهایی یک سازه را نیز کاهش می دهد .
  • امکان نصب این قطعات با هر نوع ملاتی وجود داشته و می توان لیکا را در کنار مصالح دیگری نیز مورد استفاده قرار داد .
  • لیکا در برابر سرما ، یخ زدگی ، فساد و مواد شیمیایی خورنده مقاومت قابل توجهی دارد .
  • این محصول آب و رطوبت را به خود جذب می کند .
  • این محصول در مقایسه با دیگر مصالح کاربردی و نوین عمرانی دارای قیمتی مناسب می باشد .
  • جمع شدگی کنترل شده و عدم ترک خوردن این محصول که در بلند مدت مانع تخریب یک دیوار است .