قیمت بلوک کیبکس درجه یک

بلوک کیبکس

بلوک بلوک کیبکس

بلوک کیبکس از سیلیس، سیمان، آهک، پودر آلومینیم و دیگر افزودنی ها ساخته می شود. مواد ذکر شده در دمای 200 درجه سانتیگراد و فشار 12 بار در دستگاه اتوکلاو پخته می شود سپس به تکه هایی با ابعاد دلخواه بریده می گردد. بلوک سبک AAC معمولا به عنوان دیوار غیر باربر در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

بلوک های AAC مزایای گوناگونی دارند. شاخص ترین مزیت این بلوک ها وزن سبک آن است که منجر به سبکی سازه و البته صرفه جویی در فولاد ساختمان می گردد. جالب است بدانید که این محصول عایق صوت و عایق حرارت ( مطابق مبحث 19 مقررات ملی ساختمان) بوده و سازه را از عایق کاری مجدد بی نیاز می سازد.

بلوک کیبکس
ابعاد بلوک بتنی سبک

مزایای استفاده از بلوک کیبکس

عایق حرارتی و برودتی با بلوک کیبکس

چنانچه گفته­ شد سیپورکس برندی­ است که بلوک­ AAC تولید می­‌کند. AAC مخفف “Autoclaved Aerated Concrete” به معنای “بتن­‌های هوادهی اتوکلاوشده” است. این بلوک­‌های متخلخل که جایگزین سایر بلوک­‌های بتنی، سیمانی، سنگ­‌ها و آجرها هستند از مقاومت بالایی برخوردارند. همچنین با توجه به قوانین سخت­گیرانه­‌ی اخیر در راستای عایق­‌سازی ساختمان­‌ها و اهمیت کنترل مصرف انرژی و حفظ حریم شخصی در واحدهای خصوصی ، این بلوک­‌ها بسیار مورد توجه قرار گرفته­‌اند. به جهت جلوگیری از اتلاف انرژی و کنترل گرما و سرمای داخل بنا (با استفاده در دیوارهای بیرونی) و کنترل ورود و خروج صدا (با استفاده در دیوارهای داخلی) استفاده از این بلوک­‌ها مناسب و بصرفه است. بلوک کیبکس یا بلوک سبک AAC ، ساختمان را از عایق­‌کاری مجدد و هزینه­‌های مرتبط با آن بی­‌نیاز می­‌سازند. (حباب­‌های ریزِ هوای داخل بتن­‌ها ، صوت عبوری را می­‌شکنند.)

بلوک کیبکس

بلوک کیبکس مقاوم در برابر حریق

وزن پایین بتون‌­ها  (و نسبت جرم به حجمِ کم آن­ها) در مقایسه با مصالح مورد استفاده­‌ی قبلی مزایای زیادی دارد. صرفه­‌جویی در نیروی کار، زمان و انرژی لازم برای کار و همچنین عدم نیاز به نیروی کارگر ماهر از جمله این مزایاست. همچنین ابعاد نسبتا بزرگ بلوک کیبکس، کار با آن را بسیار آسان نموده‌­است. مقاومت بالای آن‌ها نیز، ساختمان را در مقابل زلزله و زمین­‌لرزه مقاوم می‌­سازد. لوله­‌کشی و سیم‌­کشی این ساختمان­‌ها بسیار ساده­‌تر  صورت می­‌گیرد، با اره­‌ی مخصوص به آسانی برش می­‌خورند و ضایعات کمی به جا می­‌گذارند. نصب میخ و پیچ نیز در آن‌ها به راحتی انجام می­‌شود.

بلوک کیبکس

پیش از خرید بلوک کیبکس بخوانید

توجه به نکات زیر پیش از خرید و در حین انتقال بلوک­‌های AAC الزامی­ است:

  •  ابعاد متنوعی از این بلوک‌­ AAC موجود است، دقت کنید اندازه­‌ی انتخابی شما همانی باشد که به آن نیاز دارید.
  •  به سلامت بلوک­‌ها توجه کنید. آنها باید صاف و یک­‌دست با اضلاع قائم باشند.
  •  دقت کنید در مسیر انتقال، سیپورکس از باران و برف و رطوبت محفوظ بماند.
  •  از آلاینده­‌های مضر دور نگهشان دارید. (روغن و …)
  •  آن‌ها را در یک قسمت خاص از سازه انباشته نکنید. (می­‌تواند به سازه آسیب بزند.)
  •  استفاده از چسب سیپورکس مخصوص می‌­تواند نتایج مطلوبی به دنبال داشته‌باشد.
بلوک کیبکس

معایب بلوک بلوک کیبکس

  • با توجه به قیمت بلوک بلوک کیبکس، هزینه‌­ی تهیه­‌ی آن‌ها نسبت به سایر بلوک­‌ها بیشتر است. اما در نهایت با کاهش یا حذف سایر هزینه­‌ها استفاده از بلوک سبک­‌ توجیه اقتصادی دارد. (هزینه­‎ی کارگر، عایق­‌سازی، حمل و نقل، صرفه­‌جویی در زمان و… .)
  • برای دیوارهای حمال و دیوار باربر نمی­‌توان از بلوک­‌های سیپورکس استفاده کرد.
  • دیواره­‌ها پس از خشک شدن، اندکی جمع و منقبض می­‌شوند.
  • در صورتی­‌که پس از دیوارچینی ،سطح دیوار را کاملا خیس نکنید از استحکام قسمت­‌های خشک کاسته خواهد شد.