بلوک سبک هبلکس درجه یک

خرید بلوک هبلکس قزوین

بلوک سبک هبلکس

بلوک سبک هبلکس مخلوطی است از سیلیس، سیمان، آهک و پودر آلومینیوم که در حرارت ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد و فشار ۱۲ اتمسفر در اتوکلاوها پخته و به قطعات مورد نیاز ساختمانی بریده می‌شود.

هبلکس در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار میگیرد و دیوار های داخلی مثل پذیرایی و آشپزخانه و همچنین دیوار های خارجی کاربرد دارد این نوع بلوک سبک با اینکه خیلی راحت برش میخورند و برای لوله کشی و سیم کشی کار را راحت میکنند اما در عین حال بسیار مقاوم هستند و عایق خوبی برای صدا و حرارت به حساب میآیند.

با استفاده از هبلکس قیمت تمام شده ساخت و ساز برای شما کاهش می یابد و باعث صرفه جویی در هزینه های می شود. از لحاظ روش توليد مي‌توان انواع بتن سبك را به دو نوع بتن سبك‌دانه يا LAC و بتن متخلخل يا CLC تقسيم‌بندي نمود. 

در نوع دوم حباب‌هاي گازي تحت عنوان كف به صورت مكانيكي و در تجهيزاتي به نام فوم ژنراتور (كف‌ساز) توليد و سپس به دوغاب سيمان و مصالح در ميكسر اضافه مي‌گردد. ممكن است توليد كف همزمان در ميكسر نيز انجام شود.

بلوک سبک هبلکس

کاربرد آجر هبلکس در ساختمان سازی

هبلکس عمدتاً به عنوان ديوار خارجي غير باربر ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد تا از  تبادل حرارتي با فضاي خارج جلوگيري كند. ولي در ديوارهاي داخلي و نيز با ضخامت كمتر با توجه به عايق صوت بودن، كاربرد دارد

مزایای دیوار بلوک سبک هبلکس

  • سبكي وزن: 550 الي 600 كيلوگرم در متر مكعب.
  • صرفه‌جويي در مصرف فولاد: با توجه به سبكي هبلكس بار مرده ساختمان كاهش مي‌يابد به همين دليل مصرف فولاد كاهش مي‌يابد.
  • بر خلاف مصالح معمولي مثل آجر و سفال، AAC را مي‌توان سوراخ نمود، ميخ زد و يا بريد.
  • عايق بودن حرارتي كه باعث كاهش هزينه هاي سرمايش و گرمايش ساختمان مي‌گردد.
  • با توجه به صاف بودن سطح ديوارهاي چسبيده شده با هبلكس در مصرف مصالح پوششی (گچ و خاك‌گچ) صرفه‌جويي مي‌شود حتي در صورت اجراي دقيق مي‌توان خاك گچ را حذف نمود و فقط گچ سفيد انجام داد.
  • سرعت اجراي آن نسبت به مصالح سنتی بيشتر است.
  • از تمامي ضايعات هبلكس مي‌توان به عنوان پوكه در كف سازي استفاده كرد و در نتيجه هيچگونه نخاله‌اي ايجاد نمي‌شود. شکل‌های زیر برخی از ویژگی‌ها و مزایای هبلکس را نشان می‌دهد.
بلوک سبک هبلکس

معایب هبلکس

عيب آن اين است كه با توجه به ساختار حفره‌اي و درصد تخلخل زياد، مقاومت فشاري آن كم است و نمي‌توان آن را به عنوان ديوار باربر در نظر گرفت.

بلوک هبلکس

نوعي بتن سبك گازي است كه از تركيب ماسه، سيليس، آهك، سيمان، آب و پودر آلومينيوم ساخته مي‌شود و به دو روش اتوكلاوي و غير اتوكلاوي توليد مي‌شود.

– بلوك NAAC: بلوك‌هاي سبك NAAC از بلوك‌هاي سبك گازي يا اسفنجي مي‌باشد.  بلوك‌هاي گازي كه از مخلوط شدن ماسه بادي يا سيليس، ‌سيمان پرتلند تيپ دو، آهك، آب، پودر آلومينيوم و گاز هيدروژن و .. ساخته مي‌شود.

 پس از ريختن در قالب‌هاي مخصوص به دو روش فراوري مي‌شوند كه بر اساس روش فراوری به همان نام معروف هستند كه عبارتند از: اتوكلاو شده (AAC: Autoclaved Aerated Concrete) ، اتوكلاو نشده (NAAC: Non Autoclaved Aerated Concrete)

بلوک سبک هبلکس

بلوک سبک هبلکس

امروزه در بيشتر كشورها و حتي در كارخانه‌هاي موجود در ايران، بلوك‌هاي گازي به روش AAC ساخته مي‌شوند. در اين روش پس از پف‌كردن و بريدن به قطعات مورد نظر در دماي 200 درجه سانتي‌گراد و با فشار 12 اتمسفر فراوری مي‌شوند. 

در اين سيستم به دليل مصرف بالاي انرژي، ‌هزينه تمام شده توليد بالا بوده و در نتيجه قيمت محصول نهايي متاثر از هزينه توليد خواهد بود اما يكي ديگر از روشهايي كه به تازگي در كشور مورد استفاده قرار گرفته و در اين شركت نيز از اين روش استفاده مي‌گردد روش فراوری بدون كلاو بوده و از طريق درجه حرارت خود مصالح در حين توليد و سيستم هاي گرمايشي سالن توليد صورت مي‌گيرد كه نسبت به روش اتوكلاو شده داراي هزينه توليد پايين‌تري خواهد بود.لیکن کیفیت به مراتب پایین تر همراه با پرت در حمل و نقل از تفاوت های AAC نسبت به NAAC می باشد.