بلوک سبک سیلکس چیست

بلوک کیبکس

بلوک سبک سیلکس نوعی بتن سبک است که با فرمولی بسیار ساده ساخته میشود و میتواند در اندازه‌های متفاوت برای مصارف ساختمانی متفاوت استفاده شود. کارخانجات مورد تایید و معتبر، سیلکس یا همان بلوک هبلکس را از موادی همچون ماسه، سیمان، آهک، گچ و پودر آلمینویم و موادی دیگر برای هوادهی میسازند. از جمله ویژگی های بارز بلوک سیلکس نسبت به ساختمان های سنتی با آجرهای نسوز قدیمی این است که این بلوک بسیار مقاوم و آکوستیک بوده و نوعی عایق صوت است.

بلوک سبک سیلکس

تفاوت سیلکس و هبلکس چیست؟

در اصل، ماهیت و نجوه ساخت بلوک سبک سیلکس یا هبلکس تفاوتی وجود ندارد و در اصل از دو برند متفاوت هستند که کارایی و استفاده‌ای یکسان دارند. البته لازم به ذکر است که در کشور ایران، از نام بلوک هبلکس به مراتب بیشتر استفاده میشود.

درخواست قیمت بلوک سبک سیلکس

برای کسب اطلاع از قیمت‌های روز انواع بلوک و ابزارهای مورد نیاز میتوانید با کارشناسان فروش  تماس بگیرید.

بلوک سبک سیلکس چیست؟

کارخانه بلوک سبک سیلکس با تولید بیش از ۲۰۰۰۰۰ متر مکعب در سال و با بهر گیری از برترین مهندسین وانسته نقش به سزایی در تولید و عرضه محصولات سبک بتنی استاندارد در بازار ایران داشته باشد. همچنین مجموعه سیلیس ارا، در کنار تولید بلوک های سبک AAC، تولید انواع چسب ها نظیر ، چسب بلوک AAC ، چسب کاشی و سرامیک ، پودر بندکشی و نعل درگاه را در برنامه خود دارد .

بلوک سبک سیلکس

روش تولید بلوک سبک سیلکس

تولید بلوک سبک سیلکس فرآیندی بسیار دقیق، منظم و در عین حال مهندسی است. مجموعه سیلیس آرا در زمینه تولید محصولات سبک AAC یکی از پیشگامان و برترین های این امر در ایران می‌باشد. این محصول حاصل ترکیب سیمان سیلیس پودر الومینیوم آهک و آب است . وجود سیلیس در این محصول علاوه بر افزایش مقاومت فشاری محصول به افزایش این بلوک نیز می‌افزاید.

ترکیب سیمان و آب به چسبندگی مصالح و در نتیجه آن افزایش مقاومت فشاری محصول کمک میکند. آهک نیز به فرآیند این چسبندگی کمک میکند. اما پودر آلومینیوم به عنوان آخرین ماده اضافه شده به این محصول به عنوان یک ماده حباب ساز یا هوا ساز به ایحاد هوا و ازدیاد حجم و افزایش تخلخل این محصول کمک میکند. اگر بخواهیم ساخت این محصول را به طور دقیق بررسی کنیم متوجه شباهت‌هایی در فرآیند تشکیل بلوک های اتوکلاو شده با روند طبیعی شکل گیری یا پوکه های حاصل از گدازه‌های آتشفشان‌ها میشویم.

پوکه های معدنی حاصل از سرد شدن تدریجی همراه با خروج هوا یا گاز از گدازه های آتشفشانی حاصل از فوران اتشفشان‌های فعال میباشد. در نتیجه اگر بخواهیم به طور کلی روند تولید این محصولات را بیان کنیم میتوانیم آنها را به ۵ مرحله تقسیم بندی کنیم:

  1. که شامل ایجاد دوغابی حاصل از ترکیب سیلیس و آب می باشد .
  2. که شامل افزودن کنترل شده سیمان و آهک و ریختن ترکیب حاصله از ان در قالب هایی با حجم معین و مشخص .
  3. ارسال به کوره های پخت و فرایند کنترل شده افزایش حجم و خروج هوا به وسیله پودر آلومینیوم در دما و شرایط مشخص.
  4. برش محصول آماده شده و خارج شده از قالب بر اساس سایز های مشخص و معین
  5. تیورنیگ یا عمل آوری محصول در اتاق های اتوکلاو و نهایتا بسته بندی و ارسال برای مشتریان و سازندگان محترم