بلوک سبک دیوار با بهترین کیفیت

بلوک سنگین سیمانی

بلوک سبک دیوار چیست؟

همان گونه که در ابتدا اشاره شد، بلوک سبک دیوار بلوک های متخلخلی هستند که از تزریق هوا به بتن تشکیل دهنده آن ها تولید می شوند. این بلوک ها انواع مختلفی دارند که در ادامه به معرفی هریک از آن ها می پردازیم.

بلوک سبک کاربردهای فراوانی دارد که از جمله می توان به جایگزینی آن با آجر در ساختمان سازی اشاره کرد. از این بلوک در کف سازی ساختمان ها به صورت فوم بتن نیز استفاده می شود. از آن جایی که بلوک سبک دارای بافت متخلخل و اسفنجی می باشد، می تواند به عنوان یک عایق مناسب در برابر صوت و حرارت نیز عمل کند. استفاده از این بلوک ها می تواند تلفات و خسارات ناشی از زلزله را نیز تا حد زیادی کاهش دهد.

بلوک سیمانی سبک لیپر

بلوک سبک دیوار لیپر تولید شده با دانه صنعتی پرلیت و پوکه اسکوریا و پومیس، نوع دیگری از بلوک های سبک هستند که در دیوار های غیر سازه ای از قبیل دیوار های محیطی، تیغه های جداکننده واحدها، تیغه های داخلی و … استفاده می شوند. دانه صنعتی استفاده شده در بلوک سیمانی سبک لیپر، پرلیت می باشد که هشتمین ماده عایق در دنیا است.

مزایا بلوک سبک لیپر

  1. افزایش سرعت اجرای دیوار
  2. سهولت در شاقول چیدن دیوار
  3. یکپارچگی بیشتر و مقاومت بیشتر در برابر زلزله
  4. جلوگیری از ایجاد پل حرارتی عمودی که در بلوک های بدون نر و مادگی، توسط ملات معمولی بین دو بلوک بوجود می آید
بلوک سبک دیوار

بلوک سبک هبلکس

بلوک سبک هبلکس نوعی از بتن متخلخل می باشد. از این بلوک ها در در صنعت ساختمان استفاده می شود. بلوک سبک هبلکس از مقاومت بسیار بالایی برخوردار بوده و به عنوان عایق حرارتی و صوتی نیز شناخته می شود. طراحی این گونه بلوک ها به گونه ای است که سیم کشی از داخل آن ها به راحتی انجام شده و اجرای امور ساختمانی با استفاده از آن ها بسیار تسهیل می شود.

مزایای بلوک سبک هبلکس

یکی از بارزترین ویژگی های بلوک های سبک هبلکس وزن سبک آن ها می باشد. وزن این بلوک ها ۵۵۰ تا ۶۰۰ کیلوگرم در هر متر مکعب می باشد و استفاده از این بلوک ها مصرف فولاد را کاهش می دهد. بلوک سبک هبلکس قابلیت برش زدن داشته و همان گونه که قبلا نیز اشاره شد، این گونه بلوک ها عایق خوبی برای حرارت و صدا هستند. این ویژگی باعث کاهش هزینه های سرمایش و گرمایش در ساختمان می شود.

معایب بلوک سبک هبلکس

همان گونه که گفته شد این گونه بلوک ها ساختار حفره ای داشته و از تخلخل بالایی برخوردار می باشند. از این رو نمی توان از آن به عنوان دیوار باربر استفاده کرد.

بلوک سبک دیوار

بلوک سبک دیوار

بلوک سبک دیوار انواع مختلفی دارد که شامل بلوک سبک صنعتی، بلوک سبک گازی، بلوک سبک سه جداره و بلوک سبک سیمانی می باشد که در ادامه به توضیح هر یک از آن ها می پردازیم.

بلوک سبک صنعتی یا بلوک سبک لیکا

بلوک سبک صنعتی از جمله بلوک های سبک ساختمانی می باشد که از ترکیب سبک دانه ها، سیمان و آب تشکیل می شود. عدم استفاده از ریزدانه های طبیعی بتن باعث ایجاد وزن سبک این گونه بلوک ها شده است.

وزن این گونه بلوک ها عموما کم تر از ۱۱۰۰ کیلوگرم بر مترمکعب می باشد. بلوک سبک صنعتی با نام بلوک لیکا نیز شناخته می شود. استفاده از این بلوک ها در جهت ساخت دیوار های خارجی، نما، جداکننده و سقف های سبک بتنی صورت می پذیرد. بلوک لیکا خاصیت ضد حریق داشته و به عنوان عایق نیز کاربرد دارد.

بلوک سبک دیوار

بلوک سبک گازی

بلوک سبک گازی نمونه ای از بتن سبک متخلخل است که از سیمان، آهک و مواد پایه سیلیس در ساخت آن ها استفاده شده است. وزن سبک این گونه بتن ها باعث شده است که استفاده از آن ها باعث کاهش وزن ساختمان شود. علاوه بر این از آن جایی که این گونه بلوک ها عایق خوبی برشمرده می شوند، می توان در جهت کاهش هزینه های ناشی از مصرف انرژی نیز از آن ها استفاده کرد.

در کنار مزایای فراوان، استفاده از این گونه بلوک ها معایبی نیز به همراه دارد. برای مثال تخلخل بالای این گونه بلوک ها باعث شده است انجام کارهای زیبایی مانند رنگ آمیزی آن ها دشوار شود. به یاد داشته باشید که از این گونه بلوک ها در مناطق مرطوب استفاده نکنید و در صورت انجام این کار حتما از یک لایه عایق بر روی آن استفاده نمایید.