قیمت بلوک سبک توپر لیکا

قیمت بلوک لیپر

بلوک سبک توپر

بلوک سبک توپر لیکا از مخلوط کردن سبک دانه با سیمان و آب تولید میشود . برای ایجاد و حفظ سبکی بیشتر این بلوک ها ،ریزدانه طبیعی از بتن حذف میشود و محصول نهایی تخلخل بالاتری نسبت به بتن نیمه سبک دارد. بلوک سبک توپر لیکا در انواع مختلف بر اساس دیوارهای پیرامونی و تیغه ها تولید میشوند و دارای کاربرد های فراوان در انواع دیوارهای پوشش خارجی ، نما ،عایق ،جدا کننده،ضد آتش و همینطور سقف های سبک بتنی می باشند.

 بلوک سبک لیکا

 بلوک سبک لیکا از مهمترین فرآورده های لیکا در ایران است . بلوک سبک توپر از مخلوط کردن سبک دانه با سیمان و آب تولید میشود . برای ایجاد و حفظ سبکی بیشتر این بلوک ها ،ریزدانه طبیعی از بتن حذف میشود و محصول نهایی تخلخل بالاتری نسبت به بتن نیمه سبک داردوزن فضایی بلوک بتنی دانه سبک معمولا کمتر از ۱۱۰۰ کیلو گرم بر متر مکعب است .مقاومت بلوک سبک توپر حداقل ۳۰ کیلو گرم بر سانتی متر مربع است و البته با طراحی اختلاط های مناسب می توان به مقاومت هایی تا ۱۰۰ کیلو گرم بر سانتی متر مربع هم رسید.ضخامت جداره بلوکهای تو خالی برای افزایش وی‍‍ژگیهای عایق کاری بیشتر ، بیش از بلوک های سیمانی معمولی است.

بلوک سبک توپر

ویژگی بلوک‌ سبک لیکا

وزن کم بلوک سبک لیکا

به دلیل وزن کم و سهولت کار، هزینه و زمان اجرا در بلوک‌های سبک لیکا کاهش چشم گیری دارد. بلوک لیکا به علت وزن کم  حمل و نقل آسانی دارد . همچنین سبک بودن بلوک لیکا منجر به کاهش وزن ساختمان میگردد. و از این طریق  با استفاده از بلوک لیکا نیروی مؤثر زلزله و در نتیجه ابعاد سازه کاهش می‌یابد. وزن دیوار چیده شده با بلوک سبک لیکا در مقایسه با مصالح های سنتی مثل آجر حدود ۲٫۵ برابر کمتر است.

مقاومت حرارتی بلوک سبک لیکا

لیکا دارای ضریب هدایت حرارتی ۰٫۰۹ w/mk  است که طبق تاییدیه مرکز تحقیقات راه و شهرسازی جزو مصالح عایق حرارتی قرار میگیرد . بتن ساخته شده با این سبکدانه بدلیل تخلخل درونی دارای مقاومت حرارتی بالایی است . ترکیب این بتن سبکدانه عایق با فیلمهای هوای میانی درتولید  بلوک سبک لیکا منجر می شود تا مقاومت حرارتی لازم برای انواع دیوارها طبق مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان تامین شود.

مقاومت در برابر آتش سوزی در بلوک سبک لیکا

آزمایشات متعدد انجام شده طبق استاندارد ملی به شماره ۱۲۰۵۵ و ۱۳۶۳ BS EN در انواع دیوارهای ساخته شده با  بلوک سبک لیکا  نشان داده است که معیارهای ظرفیت باربری ، یکپارچگی و نارسانایی حرارتی در این نوع بلوک تامین شده است و این دیوارها با توجه به ضخامت و نوع بلوک کاربردی حداقل ۲ تا ۳ ساعت در برابر آتش سوزی مقاومت دارند.

بلوک سبک توپر

ترک نخوردن و جمع شدگی کنترل شده در بلوک سبک لیکا

به طور کلی قطعات بتنی و بلوک های سیمانی در اثر جمع شدن خمیر سیمان در طول زمان در اثر فرایند هیدراسیون جمع می شوند.  اگر این جمع شدگی زیاد باشد می تواند منجر به ایجاد ترک های ریز در داخل بافت بتن شده و در نتیجه مقاومت بتن را کاهش می دهند. در استاندارد ASTM حداکثر جمع شدگی ۰٫۰۶۵ درصد طول بلوک است. میزان جمع شدگی در بلوک سبک لیکا کمتر از حد مجاز است  و این مساله مانع از ترک خوردگی و جمع شدگی در دیوار می شود.

راحتی در اجرا در بلوک سبک لیکا

کیفیت دیوارها و در نهایت ساختمان بستگی به کیفیت مصالح کاربردی و کیفیت ساخت دارد. بلوک های سبک لیکا در ۲۲ نوع قالب مختلف تولید میشوند . همین طورشیار زدن برای عبور تأسیسات برقی و مکانیکی به راحتی انجام میشود.

بلوک سبک توپر

آسایش حرارتی در بلوک لیکا

عایق سازی پوسته خارجی ساختمانها نه فقط منجر به کاهش مصرف انرژی و کوچک شدن تأسیسات گرمایشی و سرمایشی می گردد بلکه تأمین کننده آسایش حرارتی ساکنین ساختمان نیز می باشد. بلوک سبک لیکا  با توجه به مقاومت حرارتی بالا باعث می شود تا اختلاف دمای داخل ساختمان با سطح دیوار زیاد نباشد و دیوار عملکرد تشعشعی نداشته باشد .

پایداری و مقاومت مکانیکی بلوک سبک لیکا

بلوکهای سبک لیکا مطابق استاندارد ملی به شماره ۷۷۸۲ دارای حداقل مقاومت ۲۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع می باشند و بیشترین مقاومت فشاری با توجه به سبکی و پایین بودن چگالی این نوع بلوک سبک را دارا می باشند . مقاومت فشاری تضمین کننده مقاومتهای لازم برای یک دیواراستاندارد غیر باربر است.