خرید انواع بلوک سبک اصفهان با بهترین قیمت

انواع بلوک سبک در قزوین

امروزه شاهد تنوع زیادی در انواع بلوک سبک اصفهان هستیم. بلوک‌های گازی و صنعتی به نام‌های مختلف در بازار تولید می‌شود. در پست امروز به برخی از بلوک‌های سبک اشاره می‌شود. در صورتی که تمایل داشته باشید با محصولات سبکدانه کانیار تولید بلوک داشته باشید با ما در تماس باشید.

انواع بلوک سبک اصفهان

انواع بلوک سبک را با استفاده از پودری پوزولان سبکدانه کانیار می‌توان تولید کرد. کافیست یک بار خرید نمایید و آزمایش کنید. انواع بلوک سبک را با معرفی بلوک‌های سیمانی، هبلکس، گچی، و … ادامه می‌دهیم.

بلوک سیمانی

بلوکهای سیمانی در ساختمان سازی برای ساخت دیوار و سقف استفاده می‌شود. اندازه و سایز بلوک سیمانی متفاوت است. معمولا هر کارگاه بلوک زنی با توجه به نیاز مشتری سایزهای خاصی را تولید می‌کنند. اما اخیرا بر طبق سازمان نظام مهندسی  و استاندارد ملی معمولا اندازه و ضخامت ثابتی برای انواع بلوک سیمانی در نظر گرفته شده است.

مواد تشکیل دهنده‌ی بلوک سیمانی معمولا سیمان پرتلند، شن، ماسه، آب به روش ریخته‌گری استفاده می‌شود.

بلوک سبک اصفهان

بلوک‌های گچی

بلوک‌های گچی در بازار انواع مختلفی وجود دارد. برخی از این بلوکها ابعاد خاصی دارند. در برخی از موارد نقش دیوار پیش ساخته دارند. این بلوک‌ها به شکل مکعب مستطیل و دارای سطح کاملا صاف و موازی همدیگر هستند. دارای فاق و زبانه بوده و به راحتی این بلوک‌ها در حین کارگذاری در هم قرار می‌گیرند. ملات بین آنها چسب مخصوصی است که از مخلوط گچ می‌باشد.

این نوع بلوک‌ها را می‌توان با استفاده از مواد رنگی مطابق با الزامات این استاندارد، رنگی تولید کرد. برای اینکه اختلاف نوع تولید و کاربرد انواع بلوک گچی را از یکدیگر تمیز بدهند آنها را با رنگهای مختلف تولید می‌نمایند. (منبع: خلاصه‌ای از سایت کارگشا)

بلوک هبلکس

بلوک هبلکس از نوع بتن متخلخل است. برای دیوارهای داخلی از ضخامت ۱۰ سانتی‌متر و دیوارهای اطراف از ضخامت ۱۵ سانتی‌متر استفاده می‌شود. در بازار بلوک سبک ساختمانی هبلکس به دو نوع اتوکلاوی و غیر اتوکلاوی موجود است. البته بلوک غیر اتوکلاوی ارزان‌تر است. بنابراین کیفیت آن به مراتب پایین‌تر از نوع بلوک اتوکلاو شده است. مقاومت فشاری بالا و وزن کم از مزایای بلوک هبلکس است.

بلوک سبک اصفهان

بلوک لیکا 

بلوک لیکا یکی دیگر از انواع بلوک سبک است. در این نوع بلوک به جای سنگدانه‌های طبیعی از دانه‌های لیکا استفاده شده است. دانه لیکا یا پوکه صنعتی از رس منبسط شده ساخته شده است.

بلوک های سبک لیکا از مهمترین فرآورده های لیکا در ایران است. این بلوک‌ها از مخلوط سیک‌دانه با سیمان و آب به دست می‌آید. برای حفظ سبکی این قطعات، ریزدانه طبیعی از بتن حذف شده. محصول نهایی دارای تخلخل بالاتری نسبت به بتن نیمه سبک می‌شود.

وزن فضایی بلوک‌های بتنی دانه سبک اغلب کمتر از 1100 کیلو گرم بر متر مکعب است. مقاومت این بلوک‌ها حداقل 30 کیلو گرم بر سانتی‌متر مربع است. در صورت نیاز، با طرح اختلاط مناسب می توان به مقاومت‌هایی تا 100 کیلو گرم بر سانتی‌متر مربع نیز رسید.

بلوک لیکا در دو شکل توپر و توخالی برای کاربرد در دیوار و سقف تولید می گردد. ضخامت جداره بلوکهای توخالی برای بهره‌گیری بیشتر از ویژگی‌های عایق کاری آنها بیش از بلوک‌های سیمانی معمولی است.

این افزایش به خاطر وزن بسیار کم بتن مصرفی اثر چندانی بر وزن نهایی بلوک ندارد. بلوک‌های لیکا در انواع مختلف دیوارهای پیرامونی و تیغه‌ای تولید شده.

بلوک لیکا دارای کاربرد‌های گسترده‌ای در انواع دیوارهای پوشش خارجی، جدا کننده، نما ،دو جداره، عایق، ضد آتش و نیز سقف‌های سبک بتنی (تیرچه و بلوک ) می‌باشند. (خلاصه از سایت لیکا)

بلوک سبک اصفهان

بلوک سبک معدنی 

بلوک سبک معدنی از انواع بلوک سبک است. ارتباط زیادی بین محتوی سیمان بتن پومیس سبک و مقاومت فشاری آن برقرار است. نظر به اینکه سیمان دارای وزن مخصوص بیشتری نسبت به سنگدانه پومیس و آب می‌باشد، برای سنگدانه خاص با افزایش چگالی مقاومت هم افزایش می‌یابد.

هر اندازه که مقاومت در بتن سبک پامیس بیشتر باشد به مقادیر بسیار بیشتری از سیمان نیاز خواهد داشت.

بلوک سبک معدنی علاوه بر کاهش وزن ساختمان، عایق صوتی و گرمایی مناسب نیز می باشد. در بسیاری از کشورهای دنیا برچسب نیازهای مختلف و مطابق با استانداردها و قوانین ملی در مورد ساختمان سازی بلوک‌هایی با ابعاد و انواع مختلف ساخته شده‌اند.

بلوک سبک اصفهان