خرید بلوک سبک لیکا تهران با بهترین کیفیت

انواع بلوک سبک قزوین

بلوک سبک لیکا تهران

بلوک سبک لیکا تهران از مهمترین فرآورده های لیکا ایران است .این بلوک از مخلوط سبک دانه با سیمان و آب به دست می آید. یرای حفظ سبکی این قطعات،ریزدانه طبیعی از بتن حذف شده و محصول نهایی دارای تخلخل بالاتری نسبت به بتن نیمه سبک می شود. وزن فضایی بلوک بتنی دانه سبک اغلب کمتر از ۱۱۰۰ کیلو گرم بر متر مکعب است .مقاومت این بلوک حداقل ۳۰ کیلو گرم بر سانتی متر مربع است و در صورت نیاز ، با طرح اختلاط مناسب می توان به مقاومت هایی تا ۱۰۰ کیلو گرم بر سانتی متر مربع نیز رسید.

بلوک سبک لیکا تهران

برخی از ویژگی های مهم  بلوک سبک لیکا تهران

وزن کم:

با استفاده از بلوک سبک لیکا تهران، به دلیل وزن کم و سهولت کار، هزینه و زمان اجراء کاهش می‌یابد و حمل و نقل آسان می‌گردد. همچنین سبکی این بلوک‌ها نقش مؤثری در کاهش وزن ساختمان دارند. از آنجا که نیروی زلزله وارد بر سازه، رابطة مستقیم با وزن سازه دارد با استفاده از بلوک لیکا نیروی مؤثر زلزله و در نتیجه ابعاد سازه کاهش می‌یابد. وزن دیوار چیده شده با بلوک لیکا در مقایسه با مصالح سنتی مانند آجر ۲٫۵ برابر کمتر است.

مقاومت حرارتی:

سبکدانه لیکا با داشتن ضریب هدایت حرارتی ۰٫۰۹ w/mk طبق تاییدیه مرکز تحقیقات راه ، ساختمان و شهرسازی جز گروه مصالح عایق حرارتی دسته بندی شده است. بتن ساخته شده با این سبکدانه بدلیل تخلخل درونی دارای مقاومت حرارتی بالایی می باشد و با چگالی ۷۵۰ تا ۹۵۰ کیلوگرم بر متر مکعب دارای ضریب هدایت حرارتی ۰٫۱۵ w/mk تا ۰٫۱۷ می باشد. ترکیب این بتن سبکدانه عایق با فیلمهای هوای میانی در تولید بلوک باعث می شود تا حداکثر مقاومت حرارتی لازم برای انواع دیوارها در گروه ۱و ۲ و ۳ مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان تامین گردد.

بلوک سبک لیکا تهران

رفتار در برابر آتش:

برای دیوار هایی که با قطعات بلوک های پایه سیمانی ساخته می شوند درصورتی که دارای مواد آلی و سوختنی کمتر از یک درصد وزنی یا حجمی باشند، بدون نیاز به آزمون در گروه A1 واکنش در برابر آتش دسته بندی می شود. آزمایشات انجام شده طبق استاندارد ملی به شماره ۱۲۰۵۵ و ۱۳۶۳ BS EN در مورد انواع دیوارهای ساخته شده با بلوکهای لیکا نشاندهنده آن است که معیارهای ظرفیت باربری ، یکپارچگی و نارسانایی حرارتی تامین شده و این دیوارها با توجه به ضخامت و نوع بلوک کاربردی حداقل ۲ تا ۳ ساعت در برابر آتش مقاومت کافی دارند.

ترک نخوردن و جمع شدگی کنترل شده :

قطعات بتنی و بلوک های سیمانی بر اثر جمع شدن خمیر سیمان به مرور زمان در اثر تکمیل فرایند هیدراسیون جمع می شوند. این جمع شدگی اگر بیش از اندازه باشد می تواند باعث ایجاد ترک های ریز در داخل بافت بتن شده و مقاومت بتن را به شدت کاهش می دهند. جمع شدگی معمولاً در بتن هایی که فاقد دانه می باشند مانند فوم بتن و بتن های گازی بیشتر اتفاق می افتد. در استاندارد ASTM حداکثر میزان جمع شدگی ۰٫۰۶۵ درصد طول بلوک تعیین شده است. میزان جمع شدگی در بلوک لیکا به مراتب کمتر از میزان مجاز بوده و مانع از ترک خوردگی و جمع شدگی در دیوار می شود.

راحتی در اجرا:

کیفیت دیوارها بستگی به کیفیت مصالح و کیفیت ساخت دارد. معمولاً کیفیت ساخت در مورد مصالحی که نظارتها و تخصص ویژه ای لازم نداشته و با نیروهای اجرای متداول سازگاری داشته باشند نسبت به دیوارهایی که نیاز به نصاب مخصوص، ابزارهای گوناگون، دیتلهای ساختمانی ویژه و نظار تهای خاص دارند به راحتی تأمین می شود.

بلوک سبک لیکا تهران

آسایش حرارتی (comfort) :

عایق سازی پوسته خارجی ساختمانها نه تنها باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و کوچک شدن تأسیسات گرمایشی و سرمایشی می گردد بلکه تأمین کننده آسایش حرارتی ساکنین ابنیه می باشد. در صورت عدم استفاده از مصالح عایق با مقاومت حرارتی مناسب در صورتی که اختاف دمای محیط داخل ساختمان با دمای سطح داخلی دیوار بیشتر از۳ درجه سانتی گراد  (Δ t <3°C) باشد موجب می شود تا دیوار غیر عایق، عملکرد انتقال حرارتی از نوع تشعشعی داشته باشد و بدن انسان با تبادلات حرارتی تشعشعی احساس نارضایتی مورمور شدن یا گرم ازدگی داشته باشد.

مقاومت صوتی:

صدا موج مکانیکی طولی است که در گازها ، مایعات و جامدات منتشر می گردد. گستره بسامدی امواج صوتی قابل شنیدن برای انسان بین ۲۰ تا ۲۰ هزار هرتز می باشد. اکثر صداهای مزاحم و آزار دهنده ای که در ساختمانها وجود دارند مانند صدای صحبت کردن ، موزیک و … صداهای هستند که در محیط هوا منتقل شده و به صداهای هوابرد معروفند. جداره های ساختمانها بخصوص دیوارها باید دارای مقاومت صوتی کافی به اندازه ای باشند که صدای عبوری از آنها از آستانه شنوایی انسان کمتر باشد یا در حدی باشد که بصورت صدای نا مشخص شنیده شوند.