فروش بلوک سبک هبلکس با بهترین قیمت

بلوک کیبکس

فروش بلوک سبک هبلکس

فروش بلوک سبک هبلکس از انواع مصالح سبک است که مهم ترین کاربرد آن ایجاد لایه ای به عنوان عایق صوتی حرارتی است و نقش باربری ندارد. سرعت اجرای آن بسیار کمتر از سایر مصالح دیوارچینی است. عبور تاسیسات به راحتی از این بلوک ها امکان پذیر است. در ایران این بلوک ها با طول ۶۰ سانتی متر ، ارتفاع ۲۴ سانتی متر و عرض های متفاوت ۳۰ ،۲۰، ۱۵ ، ۱۲ ، ۱۰ و ۸ سانتی متر در بازار عرضه می شوند.

تولید بلوک گازی هبلکس

فروش بلوک سبک هبلکس را با سیلیس می سازند و همین ماده عامل حباب زایی است. سیلیس با آب مخلوط شده و به این دوغاب آهک و سیمان خشک اضافه می گردد و وارد میکسر می شود. مخلوط را به قالب هایی منتقل کرده و تا نصف قالب را پر می کنند. فرآیندهای شیمیایی به مرور باعث حباب زایی و افزایش حجم دوغاب خواهد شد. در واقع این مرحله هوادهی است. پس از کنترل کیفیت ، بلوک ها در ابعاد مورد نظر برش داده می شوند. سپس برای پخت وارد اتوکلاو می شوند. دما تا ۲۰۰ درجه و فشار تا ۱۲ اتمسفر بالا رفته و در نهایت بلوک عمل می آید.

فروش بلوک سبک هبلکس
ابعاد بلوک هبلکس

چسب هبلکس

هبلکس در واقع ملات خشک است که برای دیوارچینی یا صاف کردن سطوح خارجی و داخلی به کار می رود. اگر قرار باشد عایقی برای دیوارها ایجاد شود تا بتوان روی این عایق ، نما نصب کرد، از هبلکس استفاده می کنند. برای کنار هم قرار دادن بلوک‎ ها از چسب مخصوصی استفاده می نمایند که باید با آب مخلوط گردد. این چسب قدرت بسیار بالایی داشته و مقاومت آن برای نگه داشتن بلوک ها کنار هم بسیار مناسب است.

چسب را به صورت ملات در کیسه های ۲۰ کیلوگرمی می فروشند. برای هر بلوک باید ۲ تا ۳ میلیمتر از این چسب استفاده شود. استفاده درست از چسب باعث بالا رفتن خاصیت عایق دیوار می شود. این چسب را با نام چسب بلوک سیپورکس نیز می شناسند. استفاده از ماله دندانه ای برای به کارگیری چسب و اتصال بلوک ها به یکدیگر بسیار ساده است.

دیوار هبلکس

دیوار بتن سبک یا AAC ساخته شده از بلوک هبلکس را می توان آینده دیوارهای فعلی دانست. در ساخت این بلوک ها علاوه بر آهک ، سیمان ، آب و ماسه که تشکیل دهنده بتن معمولی می باشند از پودر آلومینیوم نیز استفاده می گردد که موجب ایجاد تخلخل بسیار بالا در بلوک می شود. این بلوک برای ساخت دیوار غیر باربر بسیار مناسب است.

همان طور که پیشتر نیز ذکر گردید این بلوک وزن کمی دارد و عایق بسیاری خوبی برای صوت و حرارت است. همچنین در برابر آتش پایداری مناسبی دارد. در صورت استفاده از این بلوک برای ساخت دیوار زیرزمین، باید از لایه ای ضخیم از مواد ضد آب به منظور محافظت آن استفاده کرد. قسمت داخلی دیوار هبلکس را می توان با گچ یا کاشی یا حتی رنگ پوشاند اما برای قسمت خارجی باید از ضد آب کننده ها استفاده کرد، زیرا پایداری خوبی در برابر رطوبت ندارد.

فروش بلوک سبک هبلکس
استفاده از ماله دندانه ای برای اتصال بلوک

میزان مقاومت فشاری بلوک هبلکس

از نظر میزان مقاومت فشاری ، انتظار خاصی از این بلوک وجود ندارد زیرا نقش باربری برای آن تعریف نشده است. حداقل مقاومت فشاری این بلوک باید حدود ۲.۵ مگاپاسکال باشد و کمتر از این مقدار از محدوده استاندارد خارج می شود. به طور کلی میانگین مقاومت فشاری بلوک هبلکس حدود ۳۵ کیلوگرم بر سانتی متر مربع است که البته در بعضی موارد می توان با تغییراتی این میزان مقاومت را افزایش داد.

میزان مقاومت فشاری و وزن مخصوص رابطه لگاریتمی با هم دارند. معمولا افرادی که تخصص کار ساختمان ندارند تصور می کنند که هر چه دیوار سنگین تر و قطورتر ساخته شود در برابر لرزش مقاوم تر است. در صورتی که دقیقا عکس ماجرا صادق است. دیوارهایی که قرار نیست نقش باربری داشته باشند تنها بار اضافی بر دوش ساختمان هستند و بالا بردن بی جهت وزن آنها، روی مقاومت سازه تاثیر منفی خواهد داشت.

فروش بلوک سبک هبلکس
دیوارچینی با بلوک هبلکس

 کاهش هزینه‌ها با استفاده از بلوک هبلکس

در این حالت بلوک ها به سرعت توسط چسب هبلکس سر جای خود محکم شده و کاهش میزان ملات چشم گیر است. در حالیکه برای دیوار مصالح بنایی معمولی به ارتفاع ۲.۵ متر و عرض حدود ۳ متر حدود ۱۲ لایه سیمان استفاده می شود. برای اجرای دیوار هبلکس کارگر نیاز به مهارت خاصی ندارد. به دلیل سبک بودن بلوک ها، حمل و نقل آن کم هزینه و آسان است. سرعت دیوارچینی با بلوک هبلکس بیشتر از دیوارچینی با بلوک های معمولی می باشد. بنابراین یک کارگر در مدت زمان بسیار کوتاهی می تواند تعداد بیشتری دیوار بچیند و دستمزد نیروی انسانی کاهش پیدا می کند. با استفاده از بلوک هبلکس پس از اتمام کار نیازی به عایق کاری نبوده و از این لحاظ نیز هزینه ها کاهش می یابد.

ویژگی های بلوک هبلکس

بلوک هبلکس نوعی عایق سرخود است. این مصالح در زمینه عایق کاری حرارتی و صوتی یک سروگردن از سایر مصالح دیوار چینی بالاتر است. بلوک هبلکس ۱۰ برابر بتن معمولی خاصیت عایق کاری دارد و ۵ برابر آجر و ۳ برابر سفال می تواند خاصیت عایق بیشتری داشته باشد که این به معنای کاهش میزان مصرف انرژی برای گرم و سرد کردن فضای داخلی است و در طولانی مدت صرفه اقتصادی دارد. از نظر عایق صوتی که بسیاری از خانه های امروزی را با دشواری رو به رو کرده است، بلوک هبلکس بسیار کارآمد است و به عنوان عایق صوتی قوی عمل می کند. ویژگی مثبت دیگر این بلوک سهولت در نصب تاسیسات است. در صورت استفاده از بلوک هبلکس ، ایجاد فضای عبور لوله ها و تاسیسات بدون هیچ شکست و تخریبی امکان پذیر می شود.

فروش بلوک سبک هبلکس
برش آسان هبلکس

ساختار این بلوک به نحوی است که تا درصد بالایی می‌تواند رطوبت را به خود جذب کند اما در برابر یخ زدگی هیچ آسیبی نخواهد دید و با بالا رفتن رطوبت افت کیفیت را به همراه نخواهد داشت. اگر بلوک هبلکس ضخامت مناسبی داشته باشد در برابر نفوذ آب مقاومت بیشتری خواهد داشت. این بلوک عایق رطوبت نیست بلکه دوام مناسبی در برابر رطوبت دارد. بنابراین به عنوان دیوارهای خارجی در محیط های مرطوب بهتر است عایق رطوبتی روی آن اجرا شود تا هیچ نفوذی رخ ندهد اما در برابر قارچ و کپک کاملا مقاوم است.

به طور خلاصه می‌توان گفت بلوک اتوکلاوی عایق صوتی و حرارتی است، سبک است اما دوام بالایی دارد، سرعت و سهولت اجرای آن نیز بالاست. همچنین عملکرد مناسبی در برابر حریق دارد. نسبت به یخ زدگی مقاوم است. هنگام زلزله با کاهش بار مرده، عملکرد لرزه ای سازه را بهبود می دهد.

معایب بلوک هبلکس      

با توجه به توضیحات ارائه شده، نمی توان از هبلکس برای ساخت دیوارهای باربر استفاده نمود. زمانی که بلوک خشک می شود، تا حدودی جمع می شود. دیوار داخلی ساختمان بهترین جا برای استفاده از هبلکس است و اگر قرار باشد برای دیوارهای حامل استفاده شود مشکل ساز خواهد بود. هبلکس ضد آب و رطوبت نیست و قسمت بیرونی آن باید ضد آب شود.