کارخانه بلوک هبلکس در قم درجه یک

خرید بلوک هبلکس قزوین

بلوک هبلکس در قم چیست

بلوک هبلکس در قم یا بلوک اِی‌سی‌سی (AAC) که با نام‌های (ACC)، (ALC) و سیپورکس و … نیز شناخته می‌شود، هبلکس نام تجاری است که برای بتن هوادار اتوکلاوی تولید شده در اروپا قرار داده‌اند. در واقع هبلکس یک بلوک ساختمانی سبک و پیش ساخته است که ویژگی‌هایی مانند عایق بودن در برابر برودت و حرارت، نارسانا در برابر جریان الکتریسیته، مقاوم در برابر آتش و حشرات است. ساخت این محصول از طریق اختلاط و پخت مواد اولیه مانند ماسه سیلیسی، آهک، سیمان، پودر آلومینیوم و آب انجام می‌گیرد.

بلوک هبلکس در قم از چه چیزی ساخته می‌شود؟

همان‌طور که در مقدمه به آن اشاره شد، بلوک هبلکس در قم مخلوطی است از سیلیس، سیمان، آهک و پودر آلومینیوم که در حرارت ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد و فشار ۱۲ اتمسفر در اتوکلاو پخته و در انتها به قطعات مورد نیاز ساختمانی بریده می‌شود. برای تولید بلوک هبلکس مصالح اولیه را با یکدیگر مخلوط می‌کنند و در قالب می‌ریزند، این مخلوط افزایش حجم می‌دهد و داخل قالب بالا می‌آید که اصطلاحاً به آن کیک گفته می‌شود، برای ساخت قطعات بنایی کیک را در ابعاد مورد نیاز می‌برند، سپس آن را در اتوکلاو با فشار زیاد بخار عمل می‌آورند.

بلوک هبلکس در قم

مزایای بلوک هبلکس در قم

بلوک هبلکس در قم با توجه به ویژگی ها و مشخصات ساختاری و فیزیکی که دارد، از یک سری نقاط قوت و مزایای قابل توجه برخوردار است که آن را در مقایسه با بلوک های بتنی و سیمانی معمولی برتری داده است.

  • وزن بسیار پایین بلوک هبلکس نسب به مصالح دیگر مانند آجر و سفال (550 الی 600 کیلوگرم در متر مکعب) از جمله مهمترین برتری‌های این بلوک است.
  • با توجه به وزن کم بلوک هبلکس، بار مرده ساختمان کاهش پیدا می‌کند و مصرف فولاد و بتن کاهش پیدا می‌کند.
  • مقاومت خوب هبلکس در برابر رطوبت، باعث می‌شود این بلوک مصالح مناسبی برای ساخت ساختمان در مناطق شرجی و پر باران باشد.
  • بلوک اِی سی سی تو پر است و قابلیت برش زنی دارد، به همین دلیل حداقل ضایعات را نسبت به دیگر مصالح سننی دارد. همچنین ازآنجایی‌که قابل سوراخ کاری است می‌توان تأسیسات را روی آن‌ها اجرا کرد و هیچ خرابی و نخاله‌ای هم ایجاد نمی‌کند.
  • به دلیل سبک بودن بلوک هبلکس نگرانی‌ها در هنگام زلزله در اثر خرابی دیوار و صدمه به ساکنان نیز به حداقل می‌رسد.
  • بلوک هبلکس با مقررات ملی ساختمان و استاندارد مطابقت داشته و تأییدیه تحقیقات مسکن دارد.
بلوک هبلکس در قم

معایب بلوک هبلکس در قم یا (ACC)

  • بزرگترین عیب بلوک هبلکس آن است که ساختار متخلخلی دارد و این ویژگی و در پی آن مقاومت فشاری کم بلوک هبلکس، آن را برای ساخت دیوارهای باربر نامناسب می‌کند
  • از دیگر معایب بلوک هبلکس این است که به دلیل خاصیت پر حفره بلوک هبلکس، جذب آب توسط آن بسیار بالاست و پیش از هر نوع عملیات روی این نوع بلوک باید خیس شود.
  • هزینه تهیه بلوک هبلکس نسبت به مصالح سنتی مانند آجر و سفال بسیار بالاتر است و بسیاری از کارفرمایان به همین دلیل از استفاده آن پشیمان می‌شوند. دلیل قیمت بالای بلوک هبلکس به کار بردن سیلیس و پودر آلومینیوم است.