کارخانه لیکا جاده ساوه تهران

قیمت انواع بلوک سیمانی

بلوک لیکا جاده ساوه چیست و چه کاربردی دارد؟

بلوک لیکا جاده ساوه دسته ای از بلوک های سبک سیمانی است. در ساخت این بلوک ها، به جای سنگدانه های معمولی از سنگدانه های سبک رسی استفاده شده است. نام این سنگدانه های سبک، لیکا است و به همین دلیل به این مدل بلوک ها، بلوک های لیکا گفته می شود.

واژه لیکا مخفف عبارتی و به معنای دانه رس سبک منبسط شده است. دانه های لیکا از انبساط خاک رس در کوره های گردان حاصل می شوند. حرارت این کوره ها گاهی به ۱۲۰۰ درجه سانتی گراد نیز می رسد. سنگدانه های لیکا، سطح زبری دارند و گرد هستند. وقتی سنگدانه های لیکا با آب و سیمان ترکیب می شوند، بلوک لیکا حاصل می شود. بلوک های لیکا به دو صورت بلوک های توپر و توخالی موجود می باشند. این بلوک ها در دیوار و سقف ساختمان به کار می روند.

لیکا جاده ساوه

مشخصات فنی بلوک لیکا جاده ساوه

کار با بلوک لیکا بسیار راحت است. توخالی بودن بلوک لیکا، یکی از عوامل راحتی کار با این بلوک است. از جمله مشخصات اصلی بلوک های لیکا عبارت اند از:

وزن بلوک لیکا جاده ساوه

بلوک لیکا جاده ساوه وزن کمی دارد، در نتیجه کار با آن بسیار راحت است. به دلیل وزن کم این بلوک، حمل آن به آسانی صورت می گیرد و همچنین سرعت دیوارچینی با بلوک لیکا بالا است. همچنین بدیهی است که وزن کم بلوک لیکا، تاثیر مستقیم روی کاهش وزن ساختمان می گذارد. اگر از بلوک لیکا برای ساختن بنا استفاده کنید، وزن سازه کمتر از حالتی خواهد بود که از آجر برای ساخت ساختمان استفاده می کنند؛ به همین دلیل، نیروی وارد بر ساختمان پایین آمده و در برابر حوادثی همچون زلزله مقاوم تر خواهد بود.

مقاومت حرارتی بلوک لیکا جاده ساوه

بلوک های لیکا، نارسایی حرارتی دارند. این بلوک ها به میزان حداقل ۲ الی ۳ ساعت در برابر آتش دوام آورده و تخریب نمی شوند.
همچنین مقاومت حرارتی بلوک لیکا بالا است و بسیاری از متخصصان، توصیه می کنند که از بلوک لیکا در عایق کاری دیوارهای پیرامونی ساختمان استفاده شود؛ زیرا به عنوان عایق عمل کرده و فواید منحصر به فردی خواهد داشت.

مشخصات فنی بلوک لیکا

مقاوم در برابر ترک

شاید شنیده باشید که گاهی اوقات، قطعات بتنی و بلوک های سیمانی جمع شده و ترک می خورند؛ اما بلوک لیکا اینگونه نیست و کمتر ترک خورده و جمع می شود.

عایق حرارتی

بلوک لیکا، یکی از مصالح عالی و مفید جهت عایق نمودن ساختمان و جلوگیری از انتقال حرارت میان فضای داخلی و خارجی ساختمان است. اگر برای ساخت دیوار از بلوک لیکا استفاده کنید، به وضوح مشاهده خواهد کرد که انتقال حرارت به ندرت صورت می گیرد و در فصل زمستان و تابستان، از ورود هوای گرم یا سرد به داخل خانه اذیت نخواهید شد. به دلیل بالا بودن مقاومت حرارتی این نوع بلوک ها، دمای داخل ساختمان با محیط بیرون اختلاف زیادی نخواهد داشت و حرارت از طریق دیوار منتقل نخواهد شد. اگر به خنک بودن خانه در فصل تابستان و گرم بودن آن در فصل زمستان اهمیت می دهید، از بلوک لیکا در هنگام دیوار کشی استفاده نمایید.

لیکا جاده ساوه

مقاومت صوتی بالا

دیوارهای ساختمان می بایست از مقاومت صوتی کافی برخوردار باشند؛ به طوری که صدای عبوری از آنها، کمتر از آستانه شنوایی انسان باشد. با این روش، ساکنین ساختمان از صداهای مزاحم، آزرده خاطر نمی شوند. بلوک لیکا، دارای بالاترین مقاومت صوتی در میان بلوکهای سبک است و بدین منظور در ساختمان سازی از آنها استفاده فراوان می شود.

مزایای استفاده از بلوک لیکا جاده ساوه

بلوک های لیکا جاده ساوه، مزایای زیادی دارند که می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بلوک لیکا وزن کمی دارد و سبک است و به همین علت در نهایت موجب سبکی سازه می شود.
  • حمل و جابه‌جایی بلوک لیکا بسیار راحت است.
  • هدایت حرارتی بلوک لیکا کم است.
  • دوام این نوع بلوک ها در محیط های شیمیایی بسیار زیاد است.
  • مقاومت صوتی بلوک لیکا بالا است.