خرید انواع بلوک سبک قزوین

انواع بلوک سبک قزوین

انواع بلوک سبک قزوین

بلوک سیمانی معمولی

بلوک سیمانی معمولی که از آن برای دیوارهای باربر استفاده میشود. این بلوک از شن و ماسه و سیمان ساخته شده است. وزن این بلوک زیاد است. این بلوک برای پارتیشن بندی فضای داخلی استفاده نمی شود.

بلوکهای سیمانی در اندازه ها و ابعاد و با مصالح متفاوتی بسته به نیاز ساخته می شوند البته در سال های اخیر آنها را در اندازه های استاندارد با ضخامت های استاندارد می سازند.قیمت بلوک سیمانی معمولی ارزان تر از دیگر بلوک ها می باشد.

انواع بلوک سبک قزوین

بلوک سیمانی سبک

انواع بلوک سبک قزوین که در استاندارد ملی ایران  شماره ۷۷۸۲ به بلوک هایی گفته می شود که وزن مخصوص آنها حداکثر ۱۷۰۰ کیلوگرم برمتر مکعب باشد. و در صورتیکه که چگالی آنها بین ۱۷۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلوگرم بر مترمکعب باشد به آنها بلوک نیمه سبک گفته می شود.

سبک دانه های طبیعی به عنوان پوکه معدنی نظیر پوکه بستان آبادو پوکه قروهو سبک دانه های صنعتی به صورت رس منبسط شده (لیکا) و سبک دانه ها که الزامات استاندارد ملی ایران را برآورده می سازد قابل استفاده می باشد.بلوک سبک از سیمان، ماسه، آب و سبک دانه های طبیعی یا صنعتی ساخته می شود.

بلوک سبک پوکه معدنی

پوکه معدنی همان طور که از نامش پیداست، پوکه ای است که از معدن استخراج می شود. و همان خاکستر مواد آتشفشانی است. پوکه معدنی در نیمه شمالی کشور به وفور یافت میشود.که همین امر باعث قیمت مناسب آن است. دو نوع از رایج ترین پوکه های معدنی، پوکه معدنی قروه و پوکه معدنی تبریز است.

بلوک های پوکه ای از مخلوط این دو نوع پوکه به نسبت های مشخص به همراه سیمان با عیار ۳۵۰ تولید می شود.قیمت بلوک پوکه معدنی کمتر از بلوک پوکه صنعتی می باشد.

انواع بلوک سبک قزوین

بلوک سبک پوکه صنعتی

بلوک پوکه صنعتی از پوکه صنعتی تولید می شود. پوکه صنعتی به روش صنعتی تولید میشود. ماده اصلی آن خاک رس است. که در کارخانه ها و در کوره های بسیار بزرگ و در دمای بسیار بالا در طی فرآیندی ساخته می شود.

پوکه صنعتی مورد استفاده در بلوک

بلوک پوکه صنعتی(بلوک صنعتی لیکا) بسیار مقاوم در مقابل آتش سوزی و همچنین عایق صوت و حرارت مناسبی است

بلوک پوکه صنعتی(بلوک صنعتی لیکا) قیمت بالاتری نسبت به بلوک پوکه معدنی دارد و آن به این دلیل است که ماده اولیه که پوکه باشد به صورت صنعتی و با هزینه بالا درست میشود

بلوک لیکا

یکی از انواع بلوک های استفاده شده برای دیوار چینی در ساختمان ، بلوکهای سیمانی سبک یا بلوک سبک پوکه ای می باشد. بلوکها سیمانی سبک از اختلاط سیمان ، آب ،سنگدانه های سبک پس از لرزاندن و متراک نمودن در دستگاه های مخصوص ساخت بلوک تولید می شوند.

انواع بلوک سبک قزوین

بلوک های سبک بتن گازی

بتن اوتوکلاو هوا داده شده (AAC) که به عنوان بتون سلولی اوتوکلاو (ACC) یا بتن سبک اوتوکلاو (ALC)، بتون اوتوکلاو هبلکس،‌ بتن سلولی، بتن متخلخل ایرکریت، هبل بلوک و یتونگ نیز شناخته شده از بتن سبک، پیش ساخته و فوم می باشد که مواد سازنده آن در اواسط دهه ۱۹۲۰ اختراع شد و به طور همزمان مقاومت در برابر ساختار، ‌عایق کاری، آتش و قالب گیری را فراهم می آورد. محصولات AAC شامل بلوک، پانل دیوار، پانل کف و سقف،‌ پانل پوشاننده (نما) و تیر سر در می باشد.قیمت بلوک لیکا نسبتا زیاد است.

بلوک CLC

CLC مخفف عبارت Cellular Lightweight Concrete به معنی بتون سبک وزن سلولی است.  در ایران به بلوک CLC معروف است .تاریخچه این بلوک ها بر میگردد به سال ۱۹۲۰ که بلوک های اتوکلاو شده یا AAC تولید شده اند .بلوک های AAC ایده بسیار خوبی برای تولید بلوک های سبک وزن و مقاوم داشتند. اما با گذشت زمان مشخص شد که بتون های AAC به جز در نواحی بسیار خشک و گرم کارایی ندارند. چراکه این بلوک ها با جذب رطوبت محیط شکل اولیه خود را از داده و منجر به ترک خوردن دیوار یا جداره خواهند شد.

انواع بلوک سبک قزوین

مزایای بلوک CLC نسبت به بلوک هلبکس یا AAC

اولین و مهمترین برتر بلوک های CLC به نوع قدیمی تر آن AAC موضوع کارایی است. این بلوک های هیچ محدودیتی در مورد محیط استفاده ندارند و به سادگی میتوان آن ها را در اقلیم های آب و هوایی مختلف مثل مرطوب یا خشک استفاده کرد.

در بلوک های AAC امکان رشد بعضی باکتری ها و قارچها وجود دارد اما در بلوک CLC این طور نیست. بلوک های AAC رطوبت را به خود جذب می کنند اما بلوکهای CLC به علت ماهیت سیمانی خود رطوبت جذب نمی کنند.