فروش انواع بلوک سبک در قزوین

انواع بلوک سیمانی سبک

انواع بلوک سبک در قزوین

انواع بلوک سبک در قزوین نوعی بلوک متخلخل می باشد که از تزریق هوا به بتن تشکیل شده از سیمان و ماسه های ریزدانه ساخته می شود.

بلوک سیمانی سبک لیپر

بلوک سبک لیپر تولید شده با دانه صنعتی پرلیت و پوکه اسکوریا و پومیس، نوع دیگری از بلوک های سبک هستند که در دیوار های غیر سازه ای از قبیل دیوار های محیطی، تیغه های جداکننده واحد ها، تیغه های داخلی و … استفاده میشوند. دانه صنعتی استفاده شده در بلوک سیمانی سبک لیپر، پرلیت می باشد که هشتمین ماده عایق در دنیا است.

مزایا بلوک سیمانی سبک لیپر

  1. افزایش سرعت اجرای دیوار
  2. سهولت در شاقول چیدن دیوار
  3. یکپارچگی بیشتر و مقاومت بیشتر در برابر زلزله
  4. جلوگیری از ایجاد پل حرارتی عمودی که در بلوک های بدون نر و مادگی، توسط ملات معمولی بین دو بلوک بوجود می آید
انواع بلوک سبک در قزوین

بلوک سبک هبلکس

بلوک سبک هبلکس نوعی از بتن متخلخل می باشد. از این بلوک ها در در صنعت ساختمان سازی استفاده می شود. بلوک سبک هبلکس از مقاومت بسیار بالایی برخوردار بوده و به عنوان عایق حرارتی و صوتی نیز شناخته می شود. طراحی این گونه بلوک ها به گونه ای است که سیم کشی از داخل آن ها به راحتی انجام شده و اجرای امور ساختمانی با استفاده از آن ها بسیار تسهیل می شود.

مزایای بلوک سبک هبلکس

یکی از بارزترین ویژگی های بلوک های سبک هبلکس وزن سبک آن ها می باشد. وزن این بلوک ها ۵۵۰ تا ۶۰۰ کیلوگرم در هر متر مکعب می باشد و استفاده از این بلوک ها مصرف فولاد را کاهش می دهد. بلوک سبک هبلکس قابلیت برش زدن داشته و همان گونه که قبلا نیز اشاره شد، این گونه بلوک ها عایق خوبی برای حرارت و صدا هستند. این ویژگی باعث کاهش هزینه های سرمایش و گرمایش در ساختمان می شود.

معایب بلوک سبک هبلکس

همان گونه که گفته شد این گونه بلوک ها ساختار حفره ای داشته و از تخلخل بالایی برخوردار می باشند. از این رو نمی توان از آن به عنوان دیوار باربر استفاده کرد.

انواع بلوک سبک در قزوین

بلوک سبک صنعتی یا بلوک سبک لیکا

بلوک سبک صنعتی از جمله بلوک های سبک ساختمانی می باشد که از ترکیب سبک دانه ها، سیمان و آب تشکیل می شود. عدم استفاده از ریزدانه های طبیعی بتن باعث ایجاد وزن سبک این گونه بلوک ها شده است. وزن این گونه بلوک ها عموما کم تر از ۱۱۰۰ کیلوگرم بر مترمکعب می باشد. بلوک سبک صنعتی با نام بلوک لیکا نیز شناخته می شود. استفاده از این بلوک ها در جهت ساخت دیوار های خارجی، نما، جداکننده و سقف های سبک بتنی صورت می پذیرد. بلوک لیکا خاصیت ضد حریق داشته و به عنوان عایق نیز کاربرد دارد.

انواع بلوک سبک در قزوین

بلوک سبک گازی

بلوک سبک گازی نمونه ای از بتن سبک متخلخل است که از سیمان، آهک و مواد پایه سیلیس در ساخت آن ها استفاده شده است. وزن سبک این گونه بتن ها باعث شده است که استفاده از آن ها باعث کاهش وزن ساختمان شود. علاوه بر این از آن جایی که این گونه بلوک ها عایق خوبی برشمرده می شوند، می توان در جهت کاهش هزینه های ناشی از مصرف انرژی نیز از آن ها استفاده کرد.

این گونه بلوک ها به نوعی در برابر آتش نیز مقاومت بالایی از خود نشان می دهند. در جهت حفظ استحکام بلوک سبک گازی از چسب و برخی مواد تقویت کننده در ساخت آن ها استفاده می شود. این کار باعث حفظ استحکام پایه آن می شود. از ویژگی های منحصر بفرد این گونه بلوک ها می توان به قابل بازیافت بودن آن ها اشاره کرد.