قیمت بلوک سبک سیپورکس

انواع بلوک سبک در قزوین

بلوک سبک سیپورکس

بلوک‌ سبک گازی ، نوع دیگری از بلوک‌های سبک هستند که در دو نوع AAC و NAAC تولید می‌شوند. رمز سبکی این بلوک‌ها اینست که در هنگام تولید ، واکنش‌های شیمیایی در ساخت این بلوک‌ها صورت می‌گیرد که به تولید حباب‌های هوا منجر می‌شود و پس از پایان فرایند تولید، این حباب‌ها سبکی قابل توجهی برای بلوک به ارمغان می‌آورند.

تفاوت بلوک‌های AAC و NAAC در اتوکلاو شدن آنهاست. اتوکلاو  فرایندی است که طی آن بلوک در دستگاهی با دما وفشار نامتدوال قرار می‌گیرد و واکنش‌های مربوطه در چنین شرایط استانداردی اتفاق می‌افتد. بلوک‌های NAAC اتوکلاو نشده‌اند به همین جهت میزان مقاومت آنها به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

مزایای بلوک سبک سیپورکس

بلوک سبک سیپورکس را می‌توان یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی در دنیا دانست چرا که مزایای آن می‌تواند هر ساختمان‌سازی را برای به کار بردن این نوع بلوک قانع کند. در اینجا مهم ترین مزایای  بلوک سبک سیپورکس را برای‌تان بیان می‌کنیم تا بیشتر با ویژگی‌های این بلوک پرطرفدار و مرغوب آشنا شوید:

عایق حرارتی

عایق حرارتی: این نوع بلوک یک عایق حرارتی عالی محسوب می شود و استفاده از آن تاثیر بسیار چشمگیری در کاهش مصرف انرژی را به دنبال خواهد داشت. بنابراین برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی و در جهت رعايت مبحث 19 مقررات ملی ساختمان، توصیه می‌شود از بلوک سیپورکس استفاده کنید.

بلوک سبک سیپورکس

کاهش وزن ساختمان:

بلوک سبک سیپورکس وزن بسیار پایینی دارد و میزان مصرف آهن‌آلات ، میلگرد و بتون در ساخت و ساز را نیز به کمترین حد ممکن می‌رساند. حذف گچ و خاک و ملات ماسه و سیمان در این بلوک‌ها، موجب شده تا بار مرده‌ ساختمان کاهش یابد. بنابراین مشخص است که استفاده از آن باعث کاهش وزن کلی ساختمان خواهد شد.

افزایش مقاومت ساختمان در برابر زلزله:

سبکی مصالح موجب افزایش مقاومت مصالح می‌شود؛ بنابراین با استفاده از این بلوک سبک سیپورکس، می‌توانید مقاومت ساختمان را در برابر زلزله افزایش دهید.

کاهش هزینه‌ها و مدت زمان اجرای کار

: در نگاه اول شاید تهیه بلوک سبک سیپورکس هزینه بیشتری نسبت به دیگر مصالح به دنبال داشته باشد اما باید نکاتی را در مورد این بلوک به شما بگوییم. این نوع بلوک به راحتی نصب می‌شود و زمان و نیروی کار کمتری برای استفاده از آن در ساخت و ساز نیاز است. از سوی دیگر بلوک سبک سیپورکس به راحتی قابل برش است و  توپر بودن و خراش پذیری آن سهولت در نصب در و پنجره و عملیات برق کشی و سیم کشی ساختمان را به دنبال دارد. در نتیجه همه این موارد، دستمزد کارگران کاهش می‌یابد و در مدت زمان کمتری کارهای اجرایی به اتمام می‌رسد.

بلوک سبک سیپورکس

مقاومت در برابر جذب آب و رطوبت:

به دلیل اینکه بلوک سبک سیپورکس بسیار متخلخل است و منافذ زیادی دارد، شکاف‌های ریز و درزها به حداقل ممکن می‌رسند و همین مساله موجب مقاومت بلوک سیپورکس در برابر نفوذ باران و رطوبت می‌شود.

عایق صدا:

سروصدای شهر مانند عبور وسایل نقلیه و عبور و مرور در خیابان، آرامش محیط داخلی ساختمان‌ها را بر هم می‌زند اما استفاده از بلوک سیپورکس به شما این اطمینان را می‌دهد که این آرامش هیچ وقت به هم نمی‌خورد. ساختار مولکولی و نحوه پخش حباب‌های هوا باعث شده تا سیپورکس یکی از مصالح خوب ساختمان برای عایق سازی در برابر صدا باشد. این بلوک‌ها مانند یک عایق صدا عمل می‌کنند و محیطی آرام را در داخل ساختمان به وجود می‌آورند.

بلوک سبک سیپورکس

مقاومت در برابر آتش:

در ساخت بلوک‌های  سیپورکس از سیلیس استفاده می‌شود که دمای ذوب بسیار بالایی دارد. به کار بردن این ماده باعث شده تا محصول به دست آمده حرارت را به کندی انتقال دهد و به نوعی نسوز باشد و مقاومت خوبی در برابر آتش از خود نشان دهد.

نفودناپذیر در برابر حشرات موذی:

نکته جالبی که در مورد این نوع بلوک‌ها وجود دارد این است که ترکیبات به کار رفته در آنها حشرات موذی مانند موریانه‌ها را دور نگه می‌دارد. بنابراین بلوک‌های سبک سیپورکس سدی در برابر حشرات موذی به حساب می‌آیند و خیال‌تان را از این جهت راحت می‌کنند.

ماندگاری:

بلوک‌های سیپورک فاسد نمی‌شوند چرا که  بر پايه مواد غيرآلی هستند و امکان رشد کپک و يا ميکروارگانيزم‌های دیگر در بافت آن وجود ندارد.

سازگاری با محيط زیست :

بر اساس بررسی‌های انجام شده، بلوک سیپورکس علاوه بر صرفه اقتصادی، آسیبی به محیط زیست وارد نمی‌کند و به دلیل عدم تولید زباله و مواد آلاینده و عدم استفاده از سوخت فسیلی در فرآیند تولید، ضرری برای محیط زیست ندارد. از این رو بلوک‌های سیپورکس را دوستدار محیط زیست و مصالحی پایدار می‌دانند.

بلوک سبک سیپورکس | بهترین انتخاب

بهترین انتخاب مصالح برای شما، مصالحی است که  هم نیازهای شما را برطرف کند و هم صرفه‌جویی اقتصادی را به همراه آورد و مزایایی غیر قابل چشم‌پوشی داشته باشد. سیپورکس همان بهترین انتخاب است چرا که باعث صرفه‌جویی در بسیاری از هزینه‌های جانبی می‌شود و استفاده از آن کیفیت ساختمان را تا حد بسیار زیادی بالا می‌برد.

نوعنامنام اختصاری- متداولعلت سبکیجنسچگالی
Kg/m3
مزایامعایب
بلوک سنگینبلوک سیمانی و دیگر بلوک‌های سنگینسیمان ، ماسه ، آب و ….بیش از 2000استحکام بالاسنگین – نیازمند عایق‌سازی مجدد
بلوک نیمه‌سبکانواع بلوک‌های نیمه‌سبک مانند بلوک سیمانیایجاد حفره در بلوک سیمانی معمولی وتبدیل به بلوک نیمه‌سبکسیمان ، ماسه ، آب و ….بین 1700 تا 2000استحکام نسبتا بالاسنگین – نیازمند عایق‌سازی مجدد
بلوک سبکسفالیایجاد فضای خالی در بلوک سفالیخاک رس ، آهک و…کمتر از 1700ضدحریق – مقاومت بالاافزایش بار مرده – زمان زیاد
گازیAACسیپورکسواکنش‌های حباب‌دار شدنسیلیس سیمان آهک آلومینیوم400 تا 800ضدحریق عایق، سریع،دقیقغیرقابل استفاده در دیوار باربر (مانند سایر بلوکهای سبک)
 NAAC واکنش‌های حباب‌دار شدنسیلیس سیمان آهک آلومینیوم400 تا 800استحکام ناکافی به دلیل اتوکلاونشدن
پوکه معدنیقروه – تبریز – …افزودن سنگدانه سبک معدنیپوکه استخراجی از معادنقیمت پایینمقاومت حرارتی و صوتی پایین
پوکه صنعتیلیکا
توخالی یا توپر
افزودن سنگدانه سبک صنعتیسبکدانه‌ی رس750 تا 950ضد حریقعایق قوی نیست
شکننده است
فوم بتنCLCپرلکسپلی‌استایرنیکف‌سازی سبک‌دانه‌هایی بجز پلی‌استایرنسیمان، پوزولان، دانه های EPS، ماسه سیلیسی700سبکاستفاده آسانتولید گاز سمی حین احتراق
استحکام کم
بدون پلی‌استایرنکف‌سازی سبک‌دانه‌هایی بجز پلی‌استایرنسیمان، پوزولان، سبک‌دانه، ماسه سیلیسیکمتر از 700بسیار سبکتولید گاز سمی حین احتراق
استحکام بسیارکم