قیمت بلوک سبک هبلکس در کرج

بلوک سبک acc

بلوک سبک هبلکس در کرج

بلوک سبک هبلکس در کرج یا (AAC  (Autoclaved Aerated Concrete که امروزه از مصالح پرکاربرد ساختمان به شمار می رود یک بلوک سبک، مقاوم، عایق و با باربری بسیار بالا می باشد که در مقایسه با آجرهای سنتی بیش از سه برابر سبک تر می باشد. همچنین کارشناسان آن را در زمره مصالح ساختمانی سازگار با محیط زیست دسته بندی می نمایند. در ساخت این بلوک از بتن متخلخل استفاده شده و وزن مخصوص آن ۵۵۰ تا ۶۵۰ کیلوگرم در هر متر مکعب می باشد. به طور کلی می توان گفت دلیل وزن سبک آن به علت ساختار متخلخلی است که در بتن تشکیل دهنده آن ایجاد شده به طوریکه ۸۰ درصد هوای داخل ملات اولیه حفظ می شود.

بلوک سبک هبلکس در کرج

نحوه تولید بلوک سبک هبلکس در کرج

ترکیب مواد و تهیه ملات

در ابتدا مواد اولیه شامل ماسه، آهک، سیمان و گچ به ترتیب به نسبت ۶۹، ۲۰، ۸ و ۳ با یکدیگر ترکیب شده و به میزان ۰.۰۸% وزن این ترکیب پودر آلومنیوم به آن اضافه می شود. در انتها به نسبت ۰.۶ تا ۰.۶۵ آب به ترکیب جامد نهایی اضافه میگردد.

عمل آوری ملات

ابتدا قالب ها به لایه نازکی از روغن آغشته شده تا از چسبندگی ملات به آنها جلوگیری به عمل آید. سپس ملات فوق در آنها ریخته شده تا از واکنش پودر آلومنیوم با آب و گچ، گاز هیدروژن آزاد شود که منجر به منبسط شده ملات می شود. انبساط ملات می تواند تا سه بابر حجم اولیه ادامه یابد که منجر به تشکیل حباب هایی با به قطر ۲ تا ۵ میلیمتر در این ترکیب می شود. این حباب ها مهمترین نقش را در سبکی و عایق بودن این بلوک بهعده دارند.

بلوک سبک هبلکس در کرج
ابعاد بلوک بتنی سبک

کیورینگ

پس از گذشت ۲۴۰ دقیقه زمان عمل آوری، می بایست عمل کیورینگ در مخازن تخت فشار آغاز گردد. این مخازن معمولا دارای ۳ متر قطر و ۴۵ متر طول می باشند. بخار آب با فشاری بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ کیلوپاسکال و با دمایی در حدود ۱۸۰ درجه سانتیگراد وارد این مخارن شده و عملیات اوتوکلاو صورت می پذیرد.

برش و بسته بندی

پس از کیورینگ و جداسازی بلوک ها از قالب، بر اساس سفارش های پذیرفته شده بلوک ها برش داده می شوند. اما معمولا ابعاد ۱۰۰*۲۰۰*۶۰۰، ۱۵۰*۲۰۰*۶۰۰، ۲۰۰*۲۰۰*۶۰۰ متداول تر بوده و در بازارها بیشتر موجود می باشند.

بلوک سبک هبلکس در کرج

مزایای بلوک سبک هبلکس در کرج

پایدار و سازگار با محیط زیست

با توجه به استفاده از مواد غیر سمی و دوست دار محیط زیست در ترکبیات این متریال ساختمانی و همچنین جلوگیری از هدر رفت انرژی ساختمان، این بلوک بسیار پایدار (Sustainable) و سازگار با محیط زیست (Eco-Friendly) به شمار می روند و بسیاری از سازمان های دولتی، سازندگان و مجریان را به استفاده از این نوع بلوک تشویق می کنند.

وزن بسیار کم

نسبت به مصالح سنتی ۳ الی ۴ برابر سبک تر بوده و نسبت به بلوک های سیمانی استاندارد نیز ۳۰ درصد وزن کمتری دارند. به همین علت باعث کاهش چشمگیر بار مرده ساختمان می شوند.

بلوک سبک هبلکس در کرج

عایق حرارتی مناسب

به علت وجود هوا در بافت متخلخل آن و همچنین استفاده از مواد اولیه که دارای ضریب هدایت حرارتی کمی می باشند، این بلوک ها در برابر هدر رفت انرژی بسیار مقاوم بوده و باعث کاهش هزینه ها در طول دروه بهره برداری می شود.

مقاوم در برابر آتش

تا حرارت ۱۶۰۰ درجه ساتیگراد به مدت ۶ ساعت مقاوم بوده و مانع از تسری آتش به دیگر فضاهای ساختمان می شود.

بلوک سبک هبلکس در کرج

معایب بلوک هبلکس

قیمت بلوک هبلکس در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی نظیر بلوک های سیمانی سبک، بلوک های معمولی، بلوک های آجری و … بالاتر است. علاوه بر آن این بلوک ها جزء مصالح باربر محسوب نمی شوند، در نتیجه اسکلت بندی ساختمان یک نیاز بسیار ضروری است. بلوک های هبلکس در لایه اولیه خود آب را به میزان بالا جذب می کنند، به همین دلیل قبل از اجرای هر نوع عملیاتی، دیوار باید خیس باشد.