قیمت بلوک سبک هبلکس قزوین

بلوک کیبکس در قزوین

بلوک سبک هبلکس قزوین چیست؟ 

هبلکس نوعی از بتن است که توسط حباب های هوا متخلخل شده و در ساختمان ها برای دیوار جایگزین آجر و مصالح قدیمی می باشد. هبلکس مشابه بلوک های سبک دیگر در آن از سیلس استفاده شده است. این امر باعث ضد آتش شدن هبلکس گردیده زیرا سیلس دمای ذوب آن بسیار بالا می باشد ودر برابر حریق عایق می باشد. هبلکس توسط مهندسان در اروپا ابداء گردیده ونام های heblex,aac,ytong دراروپا وسایرکشورها شناخته شده است.

دلایل استفاده از هبلکس‌ در ساختمان سازی

دلیل اصلی ساخت بلوک سبک هبلکس قزوین دستیابی به محصولی بوده که هم سبک باشد هم ابعاد مناسبی داشته باشد که سرعت کار را بالا ببرد و هم  دارای خواص عایق باشد که حرارت و صدا به سختی از آن عبور نماید. دارای استحکام و پایداری بالا باشد. تمام این خواص در هبلکس وجود دارد.

بلوک سبک هبلکس قزوین

ویژگی خاص هبلکس

به این ویژگی، این نکته را نیز باید اضافه کرد که سیمان و ملات مصرفی مورد نیاز برای کشیدن یک دیوار با هبلکس به اندازه یک چهارم یا 25% دیوارکشی با آجر است. درست است که مصالح دیوارچینی با آجر و هبلکس یکسان است، اما بلوک‌های هبلکس بخش اعظم دیوار را در برمی گیرند و فقط چیزی حدود 10 تا 15 لایه سیمان برای یک دیوار 2.5 تا سه متری نیاز است.  

عایق گرما بودن بلوک هبلکس

بلوک سبک هبلکس قزوین به خوبی عایق گرما و آتش سوزی است. ماده سیلیس که پایه هبلکس را تشکیل می دهد، این خاصیت را برای آن ایجاد کرده است. این مزیت باعث شده است که در گرفتن مجوزهای ساختمانی از شهرداری، هبلکس به عنوان عایق مورد قبول باشد و نیاز به استفاده از عایق های دیگر برای جلوگیری از سر و صدا و گرما نباشد.

ساختمان‌ هایی که با هبلکس ساخته شده اند، به خوبی در هنگام آتش سوزی جان دیگر اعضای ساختمان را حفظ می‌کنند. نه تنها خسارت جانی را به کمترین میزان ممکن می‌رساند، بلکه خسارت مادی را نیز بسیار پایین می‌آورد. وقتی در یک اتاق یا ساختمان که با هبلکس ساخته شده است، آتش سوزی رخ بدهد، در صورت محصور کردن اتاق، آتش سوزی و گرما به دیگر اتاق‌ها منتقل نمی شود و با فرار از آن اتاق می‌توان جان خود را نیز نجات داد.

بلوک سبک هبلکس قزوین

صرفه جویی در هزینه کارگر با هبلکس

هبلکس‌ یک محصول بسیار سبک است. بلوک های هبلکس در اندازه های 20×25×60 ساخته می شوند. اما با وجود این حجم بالا، وزن آنها بسیار پایین است. به طوری که به راحتی می توان بلوک های زیادی را در حجم بالا منتقل کرد و روی همدیگر قرار داد. بلوک های  هبلکس به راحتی روی همدیگر قرار می‌گیرند و دیوار چینی با آنها بسیار ساده است.

ملات مصرف شده در یک دیوار ساخته شده از هبلکس نیز یک چهارم دیوار ساخته شده از آجر است. این بالا بودن حجم هبلکس نه تنها یک مزیت حمل و نقلی است، بلکه مزیت صرفه جویی نیز دارد.

طریقه استفاده از بلوک سبک هبلکس قزوین

با توجه به مزیت‌هایی که گفته شد، هبلکس را به راحتی می‌توان در ساختمان سازی استفاده کرد. اما طرز استفاده آن با آجر تفاوت دارد. اگر آجر را به صورت خام می توان استفاده نمود، اما هبلکس‌ را باید قبل از مصرف، کاملاً خیس کرد. این خیس شدن باعث افزایش وزن هبلکس نخواهد شد. بلکه باعث خواهد شد بعد از خشک شدن، دیوار ساخته شده از هبلکس، خاصیت عایق آب بودن هبلکس‌ افزایش نیز پیدا کند.

بلوک سبک هبلکس قزوین

مزایای اقتصادی استفاده از هبلکس

هبلکس را به عنوان مصالح ساختمانی به جای آجر استفاده می‌کنند. هبلکس‌ در حقیقت یک نوع بتن سبک متخلخل است که خواصی شبیه به سنگ دارد، اما وزن سنگ را ندارد. در حقیقت معایبی که باعث شده است از سنگ برای ساختن خانه‌های مستحکم استفاده نشود، در هبلکس کاهش پیدا کرده است. مهم ترین مزیت آن، مزیت اقتصادی استفاده از هبلکس‌ است. هبلکس به راحتی حمل می‌شود، توسط کارگران بسیار ساده نیز می‌توان دیوارچینی انجام داد، سرعت کار بالاتر است و محصول نهایی نیز محکم تر و بادوام تر است. به تفصیل تمام این مزیت ها را توضیح خواهیم داد.

بلوک سبک هبلکس قزوین

هبلکس‌ عایق گرما و سرما

مصرف انرژی در ساختمان های ساخته شده از هبلکس بسیار پایین است. خانه ای که به راحتی گرم می شود، نباید به راحتی نیز گرمای خود را از دست بدهد. دیوارهای هبلکس این خاصیت را دارند که به راحتی گرما را منتقل نکنند. عدم انتقال گرما در زمستان باعث خواهد شد که  فضای داخلی خانه به سرعت گرم شود و نیازی به مصرف بالای انرژی برای گرم کردن خانه وجود نداشته باشد.