قیمت بلوک لیکا در کرج و البرز

قیمت انواع بلوک سیمانی

بلوک لیکا در کرج

بلوک لیکا در کرج یکی از محصولات کاربردی این شرکت می باشد. کاربرد این بلوک ها که در رده مصالح عایق محسوب می شوند در دیوار های جداکننده و غیر باربر می باشد. عمده مواد تشکیل دهنده بلوک ، دانه لیکا می باشد که با سیمان و ماسه و آب با میزان مشخص مخلوط شده و در قالب های مخصوص بصورت توخالی و توپر شکل داده می شوند.

جهت سهولت در انجام کار دیوارچینی، بلوک لیکا در کرج در ابعاد و اندازه های مختلف تهیه می گردد. ابعاد آجر ، بلوک نیمه ، بلوک دو جداره ، بلوک سه جداره ، بلوک ترمو و بلوک فارسی بر ازجمله انواع بلوک این مجموعه می باشد. بلوک های توخالی که بصورت ته پر می باشند، بر خلاف بلوک های سیمانی ته باز، قسمت بسته بلوک رو به بالا بوده  و قسمت باز آن رو به پایین می باشد. شکل توخالی بلوک لیکا سبب حبس شدن هوا بین جداره ها گشته که این امر باعث بهبود خواص عایق حرارتی و عایق صوتی و همچنین عایق رطوبتی این بلوک گردیده است.

بلوک سبک لیکا

مزایای بلوک لیکا:

وزن کم : 

پایین بودن وزن محصولات تولیدی با پوکه صنعتی لیکا ، باعث کاهش بار مرده ساختمان و در نتیجه کاهش وزن اسکلت ساختمان می گردد. وزن کم بلوک ، مقاومت دیوار را در برابر زلزله افزایش می دهد.

عایق حرارتی: 

عایق بودن پوکه لیکا و شکل تو خالی بلوک، سبب می گردد دیوار ساخته شده با بلوک سبک لیکا مورد تائید سازمان بهینه سازی سوخت برای استفاده در دیوار های بیرونی ساختمان باشد. همچنین الزامات مبحث 19 مقررات ملی ساختمان را برآورده می گردد. صرفه جویی انرژی با حفظ دمای داخلی موجود و عدم نفوذ حرارت و برودت از دیوار های بیرونی ساختمان ، از جمله ویژگی های شاخص بلوک های عایق می باشد که در صورت بکارگیری ملات آماده لیکا، این میزان تا 10 درصد نیز افزایش می یابد.

بلوک لیکا در کرج

عایق صوتی: 

کاهش عبور صدا از بیرون ساختمان ، بین واحد ها و اتاق های مجاور هم، یکی از نیاز های ساختمان های امروز می باشد. دو جداره و سه جداره بودن بلوک لیکا و همچنین عایق صوت بودن سبکدانه استفاده شده در تولید بلوک ، باعث افزایش شدید افت صدا می گردد. به همین منظور برای ساختمان های با کاربرد خاص نظیر بیمارستان ، مدارس ، دانشگاه ، سینما و  … یا در مکان با آلودگی صوتی زیاد ، استفاده از بلوک سبک و عایق لیکا به همراه پنجره های دو جداره و کف سازی و شیب بندی با بتن لیکا ، توصیه می گردد.

بلوک لیکا در کرج

مقاوم در برابر آتش:

 اشتعال زا نبودن و مقاومت مصالح و متریال های ساختمانی در برابر آتش ، موردی است که متاسفانه در کشور ما کمتر به آن توجه می شود. شوک حرارتی ایجاد شده در دیوار بعلت اختلاف دمای زیاد بین دو طرف دیوار ، خسارت های زیادی را به ساختمان وارد کرده و سبب انتقال حریق به سایر قسمت های ساختمان می گردد. بلوک های لیکا با توجه به اینکه پوکه آن در دمای 1100 درجه تولید و به یکباره سرد می گردد ، می تواند به مدت 3 ساعت در برابر آتش و سرایت آن ، مقاومت نماید.

مقاومت: 

بعلت استفاده از ملات در چهار طرف هر بلوک در دیوار چینی و شکل سازه ی بتنی ایجاد شده توسط ملات و مقاومت فشاری بالا در بلوک، سبب حذف ضریب جمع شوندگی بلوک و نشست دیوار می گردد. این ویژگی تنها در این نوع دیوار وجود دارد. بنابر این هیچگاه شاهد ترک خوردن اندود گچ یا سیمان در دیوار لیکا نخواهیم بود.

بلوک لیکا در کرج

جذب آب مناسب:

 پایین بودن جذب آب بلوک ، سبب کاهش سرعت اجرای اندودکاری و سنگ کاری و بالا بودن جذب آب باعث عدم گیرش مناسب اندود کاری گچ یا سیمان به بلوک و در نتیجه پوسته شدن آن می گردد و در سنگ کاری و کاشی کاری دیوار، ملات پشت سنگ و سرامیک بدلیل جذب سریع آب ملات توسط بلوک ، سیمان ملات سوخته و از گیرایش ملات به سنگ کاسته می شود.