قیمت و خرید بلوک تیغه هبلکس

بلوک سبک هبلکس زنجان

آیا بلوک تیغه هبلکس مورد تایید سازمان نظام مهندسی است؟

با توجه به وزن کم بلوک تیغه هبلکس، صرفه جویی در مصرف فولاد و مصالح پوششی مانند گچ در سازه‌هایی که با این بلوک ساخته شده‌اند و عایق خوب حرارتی و برودتی، بلوک هبلکس با مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان مطابقت دارد و برای استفاده از آن در ساختمان‌ها هیچ محدودیتی نیست.

مشخصات فنی بلوک تیغه هبلکس

ابعاد بلوک تیغه هبلکس یا ای‌ای‌سی (AAC) همانطور که گفته شد در ابعاد 600،250،75 تا 500 میلی‌متر در ایران تولید می‌شوند. وزن یک متر مکعب بلوک هبلکس 550 الی 600 کیلوگرم است که معادل یک سوم وزن یک مترمکعب آجر فشاری است، همچنین حجم یک بلوک ای‌ای‌سی (AAC) به ضخامت 10 سانتی‌متر معادل 20 عدد آجر فشاری است.

بلوک تیغه هبلکس

مزایا و معایب بلوک هبلکس چیست؟

وزن کم، صرفه جویی در مصرف بتن و فولاد، قابلیت سوراخ کاری، میخ زنی، برش و …، عایق حرارتی، برودتی و صوتی خوب، عدم نیاز به پوشش‌های اضافی مانند گچ وخاک و صرفه جویی در مصرف مصالح ساختمانی، سرعت اجرای بالا نسبت به روش‌های سنتی و قابلیت بازیافت قطعات شکسته به صورت پوکه برای اجرای سقف از مزایای بلوک هبلکس به حساب می‌آید و عدم قابلیت اجرای دیوار باربر با استفاده از این بلوک به دلیل تخلخل زیاد و مقاومت کم فشاری را نیز می‌توان به عنوان معایب آن در نظر گرفت.

بلوک تیغه هبلکس

نحوه اجرای هبلکس

اجرای هبلکس با اجرای دیوارچینی با استفاده از آجر فشاری معمولی تفاوت چندانی ندارد و افرادی که تخصص و سابقه دیوار چینی را دارند و در زمینه ساخت و ساز فعال هستند با رعایت چند نکته ساده و کاربردی می‌توانند از پس اجرای هبلکس نیز بربیایند. در ادامه با ذکر نکاتی حول محور اجرا و ساخت دیوار با استفاده از بلوک هبلکس با شما هستیم.

نگهداری و آماده سازی‌های پیش از اجرای دیوار

اگر بلوک‌ها در بسته‌بندی برای شما آورده شده‌اند بهتر است، یک روز پیش از اجرای دیوار آن‌ها را از پلاستیک خارج کنید و اجازه دهید با محیط هم دما و هم رطوبت شوند، گاهی نیز نیاز به مرطوب کردن دارند تا برای استفاده آماده شوند. از آنجایی که بلوک هبلکس بسیار خشک است و رطبت زیادی را به خود می‌گیرد ممکن است ملات سنتی برای آن مناسب نباشد بنابراین استفاده از چسب یا ملات مخصوص آن الزامی است.

بلوک تیغه هبلکس

مراحل اجرای دیوار با استفاده بلوک هبلکس کدام است؟

  • ملات ریزی به ضخامت دو سانتی‌متر با استفاده از ملات سنتی
  • مرطوب کردن بلوک‌های رج اول و بلوک گذاری
  • ملات ریزی با استفاده از ملات یا چسب مخصوص بلوک هبلکس
  • ادامه رج‌ها تا آخر و اتمام اجرای دیوار
  • بندکشی عمودی و افقی با استفاده از چسب هبلکس بندکشی بر روی تمام سطح دیوار پس از اتمام بلوک گذاری
  • اجرای گچ به صورت مستقیم بر روی بلوک‌ها بدون نیز به زیرسازی مانند گچ و خاک