قیمت بلوک سبک لیکا گیلان

قیمت بلوک لیپر

بلوک سبک لیکا گیلان چیست؟

بلوک لیکا گیلان و بلوک سبک لیکا گیلان از مخلوط دانه های لیکا، سیمان و آب تشکیل شده است. بلوک سبک لیکا گیلان و بلوک لیکا گیلان ویژگی های بسیاری از قبیل عایق گرما و سرما، عایق صدا، عایق حرارت، مقاومت مکانیکی خوب و پایداری در برابر فشار زیاد، مقاوم در برابر آتش و سبک وزن است. بلوک سبک لیکا گیلان در ابعاد و اشکال گوناگون و با توجه به احتیاج هایی که در پروژه های ساختمانی حس می شوند فراوری می گردد که در ادامه به صورت مجزا به آن اشاره می گردد.

دانه لیکا چیست و چگونه فراوری می گردد؟

دانه لیکا (light expanded clay aggregate) در واقع دانه ای ساخته شده از گل رس است. معنی واژه لیکا خلاصه شده عبارت دانه رس منبسط شده سبک است. فراوری دانه لیکا شامل سه مرحله فرآوری، خشک کردن و پختن است که در ادامه به طور مفصل به هر کدام خواهیم پرداخت.

بلوک سبک لیکا گیلان

فرآوری بلوک لیکا گیلان

در این مرحله خاک رس از محل دپو روی نقاله مجهز به ترازو عبور می نماید تا وارد آسیابی عظیم با صفحه زیرین سوراخ دار گردد. در راستا نقاله آهنربایی هم وجود دارد که مواد معدنی را از خاک رس جدا کند تا به تجهیزات خسارت وارد نگردد.

پس از ورود رس به آسیاب سوراخ دار، آب به آن اضافه می نمایند تا گل حاصل گردد، گل در این آسیاب زمان زیادی را طی می نماید تا خوب ورز داده گردد پس از آن رشته های گل به میکسر حلزونی وارد می گردد در این میکسر اگر رطوبت کافی نبود به آن آب اضافه می گردد، علاوه بر آب مواد مخصوص دیگری هم به رشته های گل رس اضافه می گردد.

بلوک سبک لیکا گیلان

خشک کردن بلوک لیکا گیلان

در این مرحله از تولد دانه لیکا گل در کوره خشک کن حرکت می نماید و به تدریج در هنگام خشک شدن به گندله تبدیل می گردد.

پختن بلوک لیکا گیلان

مرحله پخت حدوداً خود به سه مرحله دیگر تبدیل می گردد که در این مراحل افزایش دمای ناگهانی اتفاق می افتد، در مرحله خشک کردن گندله ها تقریباً 200 درجه سانتی گراد دما دارند که در مرحله اول پختن با همان دما برای دو ساعت پخته می شوند، در مرحله دوم دمای کوره تا 400 درجه سانتی گراد افزایش پیدا می نماید و در مرحله سوم حرارت تا 1200 درجه سانتی گراد هم می رسد. در این مرحله رس به دمای ذوب نزدیک می گردد و گاز ها سعی می نمایند خود را به سطح برسانند تا آزاد شوند که این اتفاق باعث ایجاد بافت حفره دار در دانه های لیکا می گردد. در نهایت دانه های لیکا به بخش خنک نماینده ها برده می شوند تا دمای آن ها کاهش پیدا کند.

بلوک سبک لیکا گیلان

بلوک لیکا گیلان چگونه ساخته می گردد؟

بلوک لیکا گیلان از مخلوط کردن دانه لیکا، سیمان و آب به دست می آید. در کارخانه فراوری بلوک لیکا گیلان ابتدا دانه لیکا تهیه می گردد سپس دانه را با نسبت خاصی با سیمان و آب مخلوط می نمایند و به قالب های مورد نظر منتقل می نمایند که بعد از خشک شدن بلوک لیکا شکل می گیرد.

بلوک لیکا گیلان نسبت به بلوک بتنی نیمه سبک بسیار سبک تر و متخلخل تر است، علاوه بر این تخلخل و وزن کمتر بر کیفیت و تحمل فشار اختلالی وارد نکرده است به طوری که حداقل تحمل فشار لیکا 30 کیلوگرم بر سانتی متر مربع است و حداکثر تحمل فشار آن به 100 کیلوگرم بر هر سانتی متر مربع می رسد.