قیمت بلوک هبلکس رشت

بلوک سبک گازی اتوکلاو

معرفی بلوک هبلکس رشت و ویژگی های آن

بلوک هبلکس رشت از جمله مصالح ساختمانی است که از جنس ترکیبی سیمان، آهک، پودر آلومینیوم و سیلیس ساخته شده است. بلوک های هبلکس امروزه کاربردهای متنوعی در ساختمان سازی دارند که به علت ویژگی های خاص این بلوک از جمله عایق بودن در برابر صدا و حرارت و رطوبت در کنار وزن پایین و صرفه جویی در استفاده از مصالح دیگر ساختمانی، کاربرد آن رو به گسترش می باشد. در این مقاله به معرفی بلوک هبلکس و کاربردها و ویژگی های آن خواهیم پرداخت.

هبلکس چیست؟

بلوک هبلکس رشت یا بلوک سبک aac، از انواع مصالحی از جنس بتن هستند که کاربرد اصلی آنها در عایق کاری می باشد. از این بلوک ها معمولا در بیرون و داخل ساختمان ها استفاده می شود و با توجه به ساختاری که دارد، می تواند به آسانی و با سرعت نصب و استفاده شود. این بلوک را می توان همچنین در قسمت های مختلفی از جمله لوله گذاری، سیم کشی ساختمان مشاهده نمود. با استفاده از بلوک های هبلکس، دیگر نیازی به عایق کاری مجدد نیست. در ایران می توانید هبلکس ها را تا ابعاد مختلف مانند طول 600، ارتفاع 250 و در ضخامت های مختلف تا 500 میلیمتر بیابید. در ادامه به بیان ویژگی های بلوک هبلکس می پردازیم.

بلوک هبلکس رشت

معرفی ویژگی های بلوک هبلکس رشت

هبلکس ساختار و ویژگی های خاص خود را دارد که سبب شده است تا استفاده از آن مزایایی نیز به همراه داشته باشد. از جمله این ویژگی ها می توان اشاره نمود به:

  1. وزن پایین: همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، بلوک هبلکس وزن پایین تری نسبت به آجر و مصالح دیگر دارد. به عنوان مثال می توان به یک هبلکس 60 در 25 در 20 اشاره نمود که با اینکه حجمی به اندازه ی 46 آجر دارد، اما وزن آن در مقایسه با آجرها، یک چهارم آن است.
  2. مقاومت: مقاومت یکی دیگر از ویژگی های بلوک هبلکس است. این سازه ها می توانند در برابر زمین لرزه و تنش های بیرونی مقاومت بیشتری را از خود نشان دهند.
  3. عایق بودن: بلوک های هبلکس به خوبی می توانند در برابر گرما، صدا و سرما عایق باشند. امروزه مهندسان و مالکان می توانند از نیاز خود به عایق های دیگری را با به کار بردن هبلکس برطرف نمایند.
  4. جلوگیری از آتش سوزی: همچنین دیگر ویژگی های بلوک هبلکس را می توان کندی هدایت آن برای گرما و انتقال آتش دانست که سبب می شود تا به خوبی از آتش سوزی و گسترش آن جلوگیری شود.
بلوک هبلکس رشت

چرا از هبلکس استفاده کنیم؟

ویژگی های خاصی که بلوک هبلکس دارد، سبب شده است تا هبلکس محصولی متمایز از سایر مصالح ساختمانی باشد و علاوه بر افزایش سرعت کار، ابعاد مناسبی نیز داشته باشد. این بلوک ها استحکام و پایداری بالایی دارند و می توانند در برابر حرارت و صدا و جلوگیری از اتلاف انرژی، عایق خوبی باشند. علاوه بر این باید بدانید که با استفاده از این بلوک ها، شما به اندازه یک چهارم حد معمول نیاز به ملات و مصرف آن برای کشیدن یک دیوار با بلوک های هبلکس دارید. به عنوان مثال می توان گفت برای یک دیوار 2.5 تا 3 متر، تنها به 10 تا 15 لایه سیمان نیاز داریم.

بلوک هبلکس رشت