قیمت بلوک هبلکس در تبریز درجه یک

انواع بلوک سبک هبلکس

بلوک هبلکس در تبریز

بلوک هبلکس در تبریز از انواع بلوک‌های سبک بتنی به حساب می‌آید که با پیشرفت تکنولوژی و دانش ساختمان سازی توسط دانشمندان حوزه عمران و ساختمان سازی ابداع شده است. اجرای هبلکس در بخش‌هایی از ساخت و ساز می‌تواند باعث کاهش وزن سازه و در نتیجه کاهش فلز مصرفی برای ساخت اسکلت و مقاومت در برابر نیروهای زمین لزره شود. در این مقاله به معرفی مختصر بلوک هبلکس، نحوه تیغه چینی با استفاده از این بلوک، معایب و مزایای آن و نکاتی حول محور دیوار چینی با هبلکس می‌پردازیم. در ادامه با کارگشا همراه باشید.

بلوک هبلکس در تبریز چیست؟

همانطور که در بالاتر به آن اشاره شد، بلوک هبلکس در تبریز نوعی بلوک سبک است که از مخلوط سیلیس، سیمان، آهک و پودر آلومینیوم که در حرارت ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد و فشار ۱۲ اتمسفر در اتوکلاوها پخته شده، ساخته و سپس به قطعات مورد نیاز ساختمانی بریده می‌شود.

بلوک هبلکس در تبریز

از هبلکس برای ساخت چه بخش‌هایی از سازه با چه ابعادی استفاده می‌شود؟

بلوک هبلکس در تبریز عمدتاً به عنوان دیوار خارجی غیر باربر ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد تا از تبادل حرارتی با فضای خارج جلوگیری کند. زیرا عایق خوبی برای گرما و سرما است. در ایران بلوک‌های هبلکس با طول ۶۰۰، ارتفاع ۲۵۰ و ضخامت آن بین ۷۵ الی ۵۰۰ میلی‌متر تولید می‌شود. لازم به ذکر است که به دلیل مقاومت فشاری کم بلوک هبلکس نمی‌توان آن را به عنوان دیوار باربر مورد استفاده قرار داد.

آیا هبلکس مورد تایید سازمان نظام مهندسی است؟

با توجه به وزن کم بلوک هبلکس، صرفه جویی در مصرف فولاد و مصالح پوششی مانند گچ در سازه‌هایی که با این بلوک ساخته شده‌اند و عایق خوب حرارتی و برودتی، بلوک هبلکس با مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان مطابقت دارد و برای استفاده از آن در ساختمان‌ها هیچ محدودیتی نیست.

بلوک هبلکس در تبریز

مشخصات فنی، مزایا و معایب بلوک هبلکس چیست؟

ابعاد بلوک‌های هبلکس یا ای‌ای‌سی (AAC) همانطور که گفته شد در ابعاد 600،250،75 تا 500 میلی‌متر در ایران تولید می‌شوند. وزن یک متر مکعب بلوک هبلکس 550 الی 600 کیلوگرم است که معادل یک سوم وزن یک مترمکعب آجر فشاری است، همچنین حجم یک بلوک ای‌ای‌سی (AAC) به ضخامت 10 سانتی‌متر معادل 20 عدد آجر فشاری است.

مزایا و معایب بلوک هبلکس چیست؟

وزن کم، صرفه جویی در مصرف بتن و فولاد، قابلیت سوراخ کاری، میخ زنی، برش و …، عایق حرارتی، برودتی و صوتی خوب، عدم نیاز به پوشش‌های اضافی مانند گچ وخاک و صرفه جویی در مصرف مصالح ساختمانی، سرعت اجرای بالا نسبت به روش‌های سنتی و قابلیت بازیافت قطعات شکسته به صورت پوکه برای اجرای سقف از مزایای بلوک هبلکس به حساب می‌آید و عدم قابلیت اجرای دیوار باربر با استفاده از این بلوک به دلیل تخلخل زیاد و مقاومت کم فشاری را نیز می‌توان به عنوان معایب آن در نظر گرفت.

بلوک هبلکس در تبریز

نحوه اجرای هبلکس

اجرای هبلکس با اجرای دیوارچینی با استفاده از آجر فشاری معمولی تفاوت چندانی ندارد و افرادی که تخصص و سابقه دیوار چینی را دارند و در زمینه ساخت و ساز فعال هستند با رعایت چند نکته ساده و کاربردی می‌توانند از پس اجرای هبلکس نیز بربیایند. در ادامه با ذکر نکاتی حول محور اجرا و ساخت دیوار با استفاده از بلوک هبلکس با شما هستیم.

بلوک هبلکس در تبریز

نگهداری و آماده سازی‌های پیش از اجرای دیوار

اگر بلوک‌ها در بسته‌بندی برای شما آورده شده‌اند بهتر است، یک روز پیش از اجرای دیوار آن‌ها را از پلاستیک خارج کنید و اجازه دهید با محیط هم دما و هم رطوبت شوند، گاهی نیز نیاز به مرطوب کردن دارند تا برای استفاده آماده شوند. از آنجایی که بلوک هبلکس بسیار خشک است و رطبت زیادی را به خود می‌گیرد ممکن است ملات سنتی برای آن مناسب نباشد بنابراین استفاده از چسب یا ملات مخصوص آن الزامی است.