قیمت بلوک هبلکس در زنجان

بلوک سبک هبلکس زنجان

بلوک هبلکس در زنجان چیست

بلوک هبلکس در زنجان نوعی دیگر از انواع بلوک ساختمانی است که با نام‌های (آسی‌سی) و (آ آل سی) نیز شناخته‌شده است. در پاسخ سؤال بلوک هبلکس چیست باید گفته شود که بلوک هبلکس نوعی بتن است که توسط حباب‌های هوا متخلخل شده و بهترین جایگزین برای مصالحی مثل آجر است. در ساخت بلوک هبلکس مانند ساخت سایر بلوک‌ها از سیلیس استفاده می‌شود که موجب ضد حریق شدن ساختمان می‌شود.

سیلیس چیست؟

سیلیس دارای موادی است که دمای ذوب آن بالا است و به همین خاطر مورد تائید مهندسان در سرتاسر دنیا واقع‌شده است. ساختمان‌هایی که از بلوک هبلکس استفاده کرده‌اند در آتش‌سوزی جان افراد حفظ‌شده است و صدمه زیادی هم به ساختمان وارد نمی‌شود.

بلوک هبلکس در زنجان

بلوک هبلکس و آتش سوزی ساختمان

در صورت حریق یک اتاق که از بلوک هبلکس استفاده‌شده است، آتش به دیگر اتاق‌ها نمی‌رود و فقط همان اتاق در آتش خواهد سوخت. افراد موجود در اتاق در حال حریق می‌توانند به سایر اتاق‌ها بروند و جان سالم دریابند. نکته بسیار جالب این است که در حین آتش‌سوزی به ساختمان و افراد دیگر صدمه‌ای وارد نمی‌شود.

تولید بلوک هبلکس در زنجان

مرحله اول تولید بلوک هبلکس

در ساخت بتن هبلکس از سه ماده اصلی سیلیس، آهک و سیمان استفاده می‌شود. در مرحله اول ساخت بلوک هبلکس سیلیس را با آب مخلوط می‌کنند تا شبیه به ملات شود. سپس آهک و سیمان را به آن اضافه می‌کنند و توسط دستگاه میکسر این چند مواد را چنان مخلوط می‌کنند تا شکل یکنواختی بگیرد.

مرحله دوم تولید بلوک هبلکس

در مرحله بعد مواد مخلوط شده در قالب‌های آماده ریخته می‌شود. ولی تنها نصف قالب را پر می‌کنند و مواد بعد از رشد کامل باعث پر شدن تمام قالب می‌شوند. حال باید صحت این بلوک‌های تولیدشده با مواد شیمیایی چک شود. پس از مطمئن شدن از صحت بلوک‌ها با دستگاه برش داده می‌شوند و به بازار ارائه خواهند شد.

بلوک هبلکس در زنجان

طریقه استفاده از بلوک هبلکس

پس از اینکه متوجه شدید که بلوک هبلکس چیست، حال باید با طریقه استفاده آن آشنا شوید. قبل از جایگذاری هبلکس در ساختمان ابتدا باید سطح آن را کاملاً خیس نمایید، با این کار دیگر وزنی به بلوک هبلکس اضافه نمی‌شود. در مرحله آخر مقداری ملات بریزید و بلوک هبلکس بعدی را روی بلوک هبلکس قبلی بگذارید. در ساخت‌وساز با بلوک هبلکس از هر نوع ملاتی که بخواهید می‌توانید استفاده نمایید.

بلوک هبلکس در زنجان

مزایا و معایب

وزن بلوک هبلکس بسیار پایین است این ویژگی موجب سریع‌تر شدن پیشرفت ساخت در ساختمان می‌شوند. همچنین استفاده از بلوک هبلکس وزن ساختمان را پایین می‌آورد تا در صورت وقوع زلزله به افرادی که در ساختمانند و خود ساختمان آسیب جدی وارد نشود.

  1. ضد حریق است و در صورت آتش‌سوزی آسیب چندانی وارد نمی‌کند.
  2. قابلیت سیم‌کشی، لوله‌کشی و میخ زنی را دارد و شکسته نخواهد شد.
  3. به دلیل وزن کم کارگران ساختمانی سریع‌تر سازه را تحویل می‌دهند و این امر موجب صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود.
  4. بلوک هبلکس علاوه بر اینکه عایق مناسبی برای سرما و گرما است، عایق بسیار مناسبی برای صدا هم هست.
  5. از معایب بلوک هبلکس می‌توان به عدم استفاده در دیوارهای باربری نام برد زیرا بلوک هبلکس نمی‌تواند وزن زیادی را تحمل کند.