قیمت بلوک لیکا ساوه

انواع بلوک سیمانی سبک

بلوک لیکا ساوه چیست؟

بلوک لیکا ساوه (Leca)، دسته ای از بلوک های سبک سیمانی هستند. در ساخت این بلوک ها، به جای سنگدانه های معمولی از سنگدانه های سبک رُسی استفاده شده است. نام این سنگدانه های سبک، لیکا است و به همین دلیل به این مدل بلوک ها، بلوک های لیکا گفته می شود.

واژه لیکا مخفف عبارت light expanded clay aggregate به معنای دانه رس سبک منبسط شده است. دانه های لیکا از انبساط خاک رس در کوره های گردان حاصل می شود. حرارت این کوره ها گاهی به 1200 درجه سانتی گراد نیز می رسد. سنگدانه های لیکا، سطح زبری دارند و گرد هستند. وقتی سنگدانه های لیکا با آب و سیمان ترکیب می شوند، بلوک لیکا حاصل می شود. بلوک های لیکا به دو صورت بلوک های توپر و توخالی هستند. این بلوک ها در دیوار و سقف ساختمان به کار می روند.

بلوک لیکا

مزایای استفاده از بلوک لیکا ساوه

بلوک لیکا ساوه، مزایای زیادی دارند؛ از جمله:

  • بلوک لیکا وزن کمی دارد و سبک است.
  • حمل و جابه‌جایی بلوک لیکا راحت است.
  • هدایت حرارتی بلوک لیکا کم است.
  • دوام این بلوک در محیط های شیمیایی زیاد است.
  • مقاومت صوتی بلوک لیکا بالا است.
  • به راحتی می توان از آن استفاده کرد.
  • استفاده از بلوک لیکا باعث سبک شدن وزن نهایی سازه می شود.

به دلیل این ویژگی ها است که از بلوک لیکا در فعالیت های مرتبط با ساختمان سازی بسیار استفاده می شود.

مشخصات بلوک لیکا

انواع بلوک های لیکا

بلوک لیکا ساوه از نظر شکل و ویژگی ها با یکدیگر فرق دارند. تفاوت انواع بلوک های لیکا در وزن، شکل، اندازه و مقاومت صوتی آنها است. انواع بلوک لیکا عبارت هستند از:

  1. بلوک دیواری توخالی ته پر: وزن این بلوک، حداکثر 12 کیلوگرم است. اندازه آن 20*175*49 سانتی متر است و می تواند در برابر صداها تا 50 دسی بل مقاومت کند.
  2. بلوک دیواری توخالی چهار جداره: وزن این بلوک، حداکثر 11.2 کیلوگرم است. اندازه آن 20*14.5*49 سانتی متر است و می تواند در برابر صداها تا 50 دسی بل مقاومت کند.
  3. بلوک دیواری توخالی هشت جداره: وزن این بلوک حداکثر 17 کیلوگرم است. اندازه آن 20*25*49 سانتی متر است و مقاومت صوتی آن 54 دسی بل است.
  4. بلوک تیغه ای توخالی ته پر سه جداره: وزن این مدل بلوک ها حداکثر 7.5 کیلوگرم است. اندازه این بلوک ها 25*10*49 سانتی متر است و مقاومت صوتی 47 دسی بلی دارد.
  5. بلوک دیواری توخالی سه جداره: وزن این بلوک ها حداکثر 9.2 کیلوگرم است. اندازه این مدل بلوکها 20*12*49 سانتی متر است و صداها تا 49 دسی بل را از خود عبور نمی دهد.
بلوک لیکا ساوه

انواع بلوک های لیکا

  1. بلوک دیواری توخالی ته پر سه جداره: وزن این بلوک ها حداکثر 10.7 کیلوگرم است. اندازه آنها 20*14.5*49 سانتی متر است و صداها تا 49 دسی بل را از خود عبور نمی دهد.
  2. بلوک تیغه ای ته پر با دو سوراخ: اندازه بلوک تیغه ای ته پر با دو سوراخ، 20*10*40 سانتی متر است. حداکثر وزن این بلوک به 5.5 کیلوگرم می رسد و مقاومت صوتی آن 45 دسی بل است.
  3. بلوک دیواری توخالی ته پر با سه سوراخ: این نوع بلوک با 2 شکل مختلف در بازار وجود دارد. ابعاد یکی از مدلهای بلوک لیکا 20*14.5*49 است و وزن آن به 9.5 کیلوگرم نیز می رسد. مدل دیگر این بلوک در اندازه 20*19*49 موجود است و وزن آن حداکثر 12 کیلوگرم است. مقاومت صوتی این بلوک ها حدود 47 دسی بل است.

علاوه بر اینها، بلوک های لیکای دیگری هم وجود دارند. بلوک تیغه ای توپر فارسی بر، بلوک تیغه ای توپر، بلوک لیکا در ابعاد آجر، نیمه بلوک تیغه ای توپر و نیمه بلوک دیواری توخالی ته پر از جمله دیگر انواع بلوک لیکا هستند که وزن کمتری دارند و از نظر ابعاد نیز کوچکتر هستند.